Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Idioten på järnvägsstationen. Version 2

<< < (4/6) > >>

Dividend:
Jag brukar gilla dina låtar som hade varit helt fel utan rätt text. Som tur är brukar jag gilla dina texter :)

Superbt!

Henric:
Rolig låt - låter bra! Helt klart din bästa låt! :-)

aROCKER:
Skön låt...jag gillade hur det klingade...kanske för att det lät en del 70-tal om det hela. Rätt få ord men ändå intressant tema/ämne, känns som om man fått sig en liten bok på köpet.

Jäkla skönt blås, gillar det nakna i det.
Skulle vara fräsigt med tapedelay på virveln...det lät lite som om det var det några takter men det var dubbelslag på virveln. (Visconti körde mycket med det)

4/5

Plinka:
Idioten kan vara glad som fick en egen låt!  :D
Den är jättebra vad gäller text, musik och arr, men jag skulle vilja ha mer tryck underifrån. Mer eller annan bas samt mer tryck i trummor/bastrumma, den som slår in i bröstet.
Pianot är det som hörs mest, men du har en del andra fina ljud som kanske behöver lyftas fram mer  :)
Trumpeterna är kalasfina  :D

Tokai:
slipperman
Jag fattar inte riktigt vad du menar, men det låter bra det du skriver.
Kommer knappt ihåg den gruppen, men vet vilka dom är.
Tackar för lyssningen och kommentar!

Dividend
Klurigt svar, min herre!
Tack, du!

Henric
Den bästa låten är alltid den senaste. Men sen när man tittar i backspegeln så...
Kul att du gillar!

aROCKER
Ja, jag tycker också det är lite 70-tal i stilen (kanske 10cc?).
Gillar att berätta lite historier även om det påhittat nästan allt.
Jag har för ovanlighetens skull rätt mycket kort reverb på virveln. Ska testa med lite delay.

Plinka
Precis när jag läser detta är jag på väg att ladda upp en ny version med mer bas och tryck i trummorna. Läs överst vilka ändringar jag gjort.
Skoj att låten går hem hos dig!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion