Forum > Demolåtar
Asti & cpg - Ingenting (ny version)
Asti:
Dividend - När jag lyssnar i lurar hör jag sången bra, men den känns däremot lite svag i PC-högtalarna!
Höjer nog sångnivån något i refrängerna. Gläder mig att texten berör!
spacetrucker - Jag ska kolla lite till och se om jag kan uppfatta det du påpekar!
Roffe H - Jag tycker det är svårt att skriva på svenska. Om man ska vara allvarlig och kritisk blir det lätt
"pekpinnar" och schabloner. Ska man dessutom rimma blir det ännu värre! :)
Så nu skriver jag helst utan rim, det känns naturligare och mindre kliché-aktigt.
Men det beror ju också mycket på vilken typ av låt det är.
Här är det väl något mitt emellan rim och orimmat... :rolleyes: Roligt att du gillar låten!
Tack för era kommentarer! Det blir väl några justeringar till innan den kan anses klar.
/Asti t.f. Orimmad Seg Gubbe
jonnerstone:
Låter bra. Kul att med lite nya prylar att inspireras av. I vanliga fall tycker jag du är en mästare på att hitta sköna och unika sångslingor, men denna gång har du lånat din refrängslinga av pop/rock-ikonerna nr.1 dvs Beatles och låten "She's a women".
"Turns me on when I get lonely, People tell me that she's only....." ;)
Men va fan gör det. Ska man sno kan man lika gärna göra det från dom bästa :D
Skulle vilja att sången på första versen var lite smalare, lite "telefon"-ljud s.a.s.
Annars kalas, skön rytmik på trummorna.
Micke
Asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 20.11.2013, 12:17:05 ---Låter bra. Kul att med lite nya prylar att inspireras av. I vanliga fall tycker jag du är en mästare på att hitta sköna och unika sångslingor, men denna gång har du lånat din refrängslinga av pop/rock-ikonerna nr.1 dvs Beatles och låten "She's a women".
"Turns me on when I get lonely, People tell me that she's only....." ;)
Men va fan gör det. Ska man sno kan man lika gärna göra det från dom bästa :D
Skulle vilja att sången på första versen var lite smalare, lite "telefon"-ljud s.a.s.
Annars kalas, skön rytmik på trummorna.
Micke
--- Slut citat ---
Ja, du har rätt! Sången i refrängen innehåller en likadan melodislinga som i "She´s a woman"! :o
Det är väl så att dom här gamla låtarna ligger där i bakhuvet och ibland lyckas
man sätta ihop något som inte känns igen :rolleyes: och ibland blir det rent plagiat
utan att man själv märker det. Det är väl skillnaden i takt och vers som gör att jag
inte gjort den kopplingen...?
Man kan ju alltid eq:a lite på sången, så den får mer mellanregister för att få den "smalare"...
Trummorna gillar jag också, det var dom jag byggde låten runt och inte melodi/harmoniföljd.
Det är kul att experimentera med POD:en, men risken är kanske att melodi och harmoniföljd
kommer i andra hand...
Tack för påpekande och tips! :)
/Asti t.f. Copy Cat
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida