Forum > Demolåtar

Asti & cpg - Ingenting (ny version)

<< < (4/7) > >>

spacetrucker:
Jag gillade faktiskr den trevande inledningen  ^_^.
Nåt flummig i ljudbilden :unsure: , skärkillt i refrängen där jag tycker sången tvingas tävla om utrymmet. Annars tycker jag Asti är lite som Mark Knopfler.... man misstar sig aldrig på honom... och han e alltid bra  :D

// Space

Asti:

--- Citat från: Gurano skrivet 17.11.2013, 23:07:56 ---Trevlig lyssning - lite trög i starten med bara trummor men sedan blir det bättre. Tycker att det smäller på för mycket från 80 å 154 (lyssnar halvhögt i lurar och mitt öra fångar några ljud jag inte tycker om - svårt att precisera men tror att det är några slag på guran). Sköna ljud i din POD för övrigt.

/G

--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är trevlig lyssning! Tanken med början av låten är att det ska byggas
upp så sakta. Men en del upplever det kanske som trögt och tråkigt.
Ska kolla upp smällarna vid 80 och 154!  :)
Ja, jag tycker det finns en del riktigt snygga ljud i POD:en.
Tack för din kommentar!
/Asti t.f. Trögstartad  :)

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 18.11.2013, 08:36:23 ---Jag gillade faktiskr den trevande inledningen  ^_^.
Nåt flummig i ljudbilden :unsure: , skärkillt i refrängen där jag tycker sången tvingas tävla om utrymmet. Annars tycker jag Asti är lite som Mark Knopfler.... man misstar sig aldrig på honom... och han e alltid bra  :D

// Space

--- Slut citat ---
Där ser man, du är kanske som jag lite trögstartad!  :)
Ja, i refrängen skulle jag vilja ha en tydligare taktmarkering än vad trummorna ger.
Ska testa lite ägg och maraccas, men är rädd att mina "souvenirer" låter lite för dåligt....
I refrängen finns en hel del gitarrer, som kanske skapar en lite "grötig" ljudbild..?
Att man nämns i samma mening som Mark Knopfler lever jag länge på.  :rolleyes:
Tack för kommentar och snälla ord!
/Asti t.f. Gitarrhjälte  :P

Asti:
Har lagt på tamburin och maraccas i refrängen, samt lite elpiano.
Början på låten är nu lite försiktigare. Den för tidiga sångstämman har fixats!
Är det till det bättre? Är nivåerna OK? Klar?

spacetrucker:
Åtmiståne jag gillar den nya verren bättre än den gamla. Men innan du flyttar den över till färdiga så kolla vid 99 och vid 173 på (på KR-spelaren). Bandet låter lite skrynkligt just på dom platserna... ett veck på ordet "oss" vid "till oss som lämnats kvar"  :unsure:

// Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion