Forum > Demolåtar

Asti & cpg - Ingenting (ny version)

<< < (3/7) > >>

Marsall:
Skön mystik i låten ,I min lyssning så gör det inget om du höjjer verssången nån liiiten db.. O prova ägg som Eddie nämnde kan nog bli fint på reffen.. Känner att den skulle passa bättre i den här istället för nåt för slamrigt faktiskt..Gott att lyssna på..

Tokai:
Är "POD-cast" nåt nytt du skaffat? Eller nått du återupptäckt? Och vad gör den förutom tremelo eller har jag missat nåt?
Tror det skulle funka bra om du tog bort några virvelslag, mer suggestivt då tror jag jag.
Jag tror också på typ marracas i refrängen men i halvtakt (8-delar?)
En låt men få ackord kan bli hur bra som helst, men viktigt är att den varierar sig, har en uppbyggnad, kanske lite att jobba med.

Asti:

--- Citat från: Marsall skrivet 15.11.2013, 13:52:21 ---Skön mystik i låten ,I min lyssning så gör det inget om du höjjer verssången nån liiiten db.. O prova ägg som Eddie nämnde kan nog bli fint på reffen.. Känner att den skulle passa bättre i den här istället för nåt för slamrigt faktiskt..Gott att lyssna på..

--- Slut citat ---
OK, något högre sång i versen! Ägg har jag tyvärr inget...
Roligt att du tycker det är gott att lyssna på!
Tack för din feedback!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 15.11.2013, 19:42:44 ---Är "POD-cast" nåt nytt du skaffat? Eller nått du återupptäckt? Och vad gör den förutom tremelo eller har jag missat nåt?
Tror det skulle funka bra om du tog bort några virvelslag, mer suggestivt då tror jag jag.
Jag tror också på typ marracas i refrängen men i halvtakt (8-delar?)
En låt men få ackord kan bli hur bra som helst, men viktigt är att den varierar sig, har en uppbyggnad, kanske lite att jobba med.

--- Slut citat ---
Nej, jag bara testar olika gitarrljud på min POD X3! Det kan väl nästan kallas en POD-cast..?  :rolleyes:
Kanske är lite mycket virvel ja...och du vill ha maraccas!  :)
Håller med om att låten borde starta försiktigt och byggas upp efterhand. Nu är det nog lite för statiskt.
Tack för dina synpunkter och tips!
/Asti

Gurano:
Trevlig lyssning - lite trög i starten med bara trummor men sedan blir det bättre. Tycker att det smäller på för mycket från 80 å 154 (lyssnar halvhögt i lurar och mitt öra fångar några ljud jag inte tycker om - svårt att precisera men tror att det är några slag på guran). Sköna ljud i din POD för övrigt.

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion