Forum > Demolåtar

ATG - För lågt lufttryck i vänster fram

<< < (4/4)

Asti:

--- Citat från: Roffe H skrivet 11.11.2013, 23:52:14 ---Schysta stämmor, snyggt med gitarrväxlingarna. Bra lirat.  :)
/Roffe H

--- Slut citat ---
Tack Roffe!
/Asti

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 12.11.2013, 01:36:38 ---Likheten med Breathe är väl inte sådär uppenbar tycker då jag, visst samma ackordsväng, men dom är ju inte direkt unika med den heller.. B)
Ja menar vem har inte hamrat på E-moll/A7 varianter i allsköns tonarter..  B)
Tycker lixom ASTI att man får mer känslan av CentralaStudiostödsNämden..
Sedan tycker jag att när Sjögurkorna är så krispiga och möra så borde Den bankade Tromman vara likaledes.
Vintage-kitet låter kalajjs här, men behöver med min ödmjuka inställning (och tråk-luddiga öron) mer krisp och tror inte att det blir särdeles jobbigt.  :)

Werner und Werner /T.f. Köksmästare

--- Slut citat ---
Som jag sa i trådhuvudet - se det här som en test av min POD X3.
Som låt betraktat är väl det här inget allvarligare försök.
Håller med dig helt ang trummorna, men har inte hittat rätt än!
Ska testa att byta till ett lite modernare kit.
Tack för oförtruten hjälp!
/Asti t.f. Misstänkt Plagiator

Asti:

--- Citat från: ynot skrivet 12.11.2013, 09:28:49 ---Tycker låt namnet räcker långt

--- Slut citat ---
Eftersom låten som sådan inte är så allvarligt menad tyckte jag att jag kunde
skoja till titeln lite grann...  :)
Keep it alive låter lite töntigt.
/Asti t.f. Titelförvanskare

spacetrucker:
Jo, förutom trumsoundet gillar jag detta.  Jag får lite Little Riverband vibbar av denna men den för mina tankar även till 10CC... fast mest låter det nog som Asti. Det är lite som med Ian Gillan... det låter alltid som Deep Purple när han sjunger... Men han är bra han med  :)
Försök ge lite mer diskant åt trummorna.

// Space

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 12.11.2013, 10:00:57 ---Jo, förutom trumsoundet gillar jag detta.  Jag får lite Little Riverband vibbar av denna men den för mina tankar även till 10CC... fast mest låter det nog som Asti. Det är lite som med Ian Gillan... det låter alltid som Deep Purple när han sjunger... Men han är bra han med  :)
Försök ge lite mer diskant åt trummorna.

// Space

--- Slut citat ---
Little Riverband känner jag inte till, men 10CC desto bättre! Dom gillade jag!  :)
Du har rätt! Som oftast så är min akilleshäl här trummorna.
Ska som sagt testa ett helt annat trumkit, men det går ju också att skruva lite på detta....
Tack för feedback!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion