Forum > Demolåtar
Alatar och Maxotron - Misty Mountains Cover
Roffe H:
Snyggt Alatar, inspirationen kanske är på gång igen... :) Har du samplat Max, och som Eddi sa, spelar rösten på tangenterna?
/Roffe H
Alatar:
--- Citat från: Dividend skrivet 10.11.2013, 21:22:06 ---Haha! Snyggt! :)
Älskar den melodin.
--- Slut citat ---
Tack Divi. Roligt att du gillar :-)
Och visst är det en väldigt fin melodi.
--- Citat från: MaxB skrivet 10.11.2013, 22:06:36 ---Fy faan vad häftigt!
TACK ATT DU ANVÄNDER MIG!
--- Slut citat ---
Haha! Det var så lite. Tack att jag fick använda dig ;-)
--- Citat från: Plinka skrivet 11.11.2013, 10:35:10 ---Underbart!
Vilken härlig acapellaversion av Misty Mountains :wub: Kul med maxotron, fantastisk idé faktiskt.
Och jag säger som Div -älskar den melodin :wub: Ååh...nu blev jag sugen på att göra något keltiskt...
--- Slut citat ---
Tack! Keltiskt låter spännande :-)
--- Citat från: Eddi skrivet 11.11.2013, 11:46:30 ---Aahh... ja det blev häftigt.
Jag förstår fortfarande inte riktigt hur det funkar men är det alltså så att du trycker fram MaxB via keyboardtangenterna nu?
Vad händer om man trycker på en svart tangent?
--- Slut citat ---
Jo precis, om jag trycker på en tangent, så sjunger MaxB.
Och om man trycker på en svart tangent, så sjunger MaxB lite mörkare ;-)
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.11.2013, 12:10:35 ---Snyggt Alatar, inspirationen kanske är på gång igen... :) Har du samplat Max, och som Eddi sa, spelar rösten på tangenterna?
/Roffe H
--- Slut citat ---
Jo, jag får hoppas att inspirationen stannar! Och det är såhär att MaxB har samplat sin röst och lagt ut den i "VSTi kör" tråden. Så det är bara ladda hem och testa! ;-)
Bribedant:
--- Citat från: Eddi skrivet 11.11.2013, 11:46:30 ---Aahh... ja det blev häftigt.
Jag förstår fortfarande inte riktigt hur det funkar men är det alltså så att du trycker fram MaxB via keyboardtangenterna nu?
--- Slut citat ---
Max får mer "Soul" i rösten då gissar jag.
Alatar och Maxotronen: Asballt :wub:
MaxB:
--- Citat från: Bribedant skrivet 11.11.2013, 20:29:10 ---
--- Slut citat ---
Max får mer "Soul" i rösten då gissar jag.
Alatar och Maxotronen: Asballt :wub:
--- Slut citat ---
Det var bra att du Bribedant så kaxigt frågade efter om det finns en "Maxotron". Det fanns inte en tanke på den innan, kan jag säga. Och snart finns det troligen tillräckligt material för en "Kontrollotron". Bidrag är på väg in har jag hört!
bjurte:
Max the Dwarf ?? :D
Kul stycke , men vad har du gjort med diskanten ?? Alldeles för murrigt och bummligt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida