Forum > Demolåtar
MaxB - Do you know 2011-11-13
Roffe H:
Fin melodi värd att jobba vidare på. Är Maxotron-kören en sampling, eller... fattar inte, men kul. :D
Tror inte att du uttalar "appearance" rätt, kolla det.
/Roffe H - språkkonsult
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.11.2013, 12:20:54 ---Fin melodi värd att jobba vidare på. Är Maxotron-kören en sampling, eller... fattar inte, men kul. :D
/Roffe H - språkkonsult
--- Slut citat ---
Roffe, jag vill att du också är med i Kontrollrumskören! Läs och ladda ner ljudgiler i tråden med skapandet av "Maxotronen" som med tiden ska bli skapandet av en ”Kontrollotronen” med flera röster från oss på Kontrollrummet.com.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=35821.msg259547#msg259547
Roffe H:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.11.2013, 15:46:35 ---
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.11.2013, 12:20:54 ---Fin melodi värd att jobba vidare på. Är Maxotron-kören en sampling, eller... fattar inte, men kul. :D
/Roffe H - språkkonsult
--- Slut citat ---
Roffe, jag vill att du också är med i Kontrollrumskören! Läs och ladda ner ljudgiler i tråden med skapandet av "Maxotronen" som med tiden ska bli skapandet av en ”Kontrollotronen” med flera röster från oss på Kontrollrummet.com.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=35821.msg259547#msg259547
--- Slut citat ---
Ok, kul Max...jag provar, har skickat dig en provfil på privat (om det var så man skulle göra) så har du Mmm-kör så länge från mig.?
/Roffe H
Lazarus:
Tjena Maxarn
Trumkompet borde göras om. Nästan alla "fills" kommer på helt fel ställen (inte så konstigt eftersom trummorna ju ursprungligen var till en annan låt).
Jag gör gärna nya om du vill.
Mvh
Lazarus
MaxB:
--- Citat från: Lazarus skrivet 11.11.2013, 18:09:12 ---Tjena Maxarn
Trumkompet borde göras om. Nästan alla "fills" kommer på helt fel ställen (inte så konstigt eftersom trummorna ju ursprungligen var till en annan låt).
Jag gör gärna nya om du vill.
Mvh
Lazarus
--- Slut citat ---
Det låter underbart. Låt mig sätta allt på rätt plats, den närmaste tiden.
Hade annars tänkt klippa runt i det befintliga trumliret (hör att grejerna inte sitter på samma ställen i den här låten). Gilllar den slappa feelingen i trumspelet och det känns gammaldags på ett skönt sätt.
Nästa steg är nog att lägga dynamiken, få till mer text och kanske plocka in något annat för omväxlingens skull någonstans. Det känns som att den här låten är en uppföljare till "in my world".
Vill att vem som helst slänger ur sig meningar på engelska, som på något sätt passar tidigare textrader ... eller skiljer sig helt från den storyn. Det behöver inte vara rytmiskt eller rimma, huvudsaken är att jag får meningar att bearbeta vidare. Please.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida