Forum > Demolåtar
MaxB - Do you know 2011-11-13
MaxB:
Imorse vaknade jag med nya textformuleringar till den här låten, så nu har jag ändrat och kompletterat en hel del från tidigare. Tack Eddi för de textförslag du gav, även om de är ersatta av morgonens ingivelse. Ikväll fick jag en chans att komma ut och sjunga in hela texten som den ser ut i första inlägget, Passade på att spela om båda de bångstyriga gitarrerna och basen. Antar att gitarrerna är för mycket, eftersom de inte är särskilt disciplinerade? Har dragit i mig en hel del vin och whiskey innan jag började sjunga och spela gitarrer och bas. Så man kan undra - funkar kvällens mix?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YouDontKnow_20131130.mp3[/mp3]
Jag hoppas också innerligt att Lazarus har tid och möjlighet att lägga om trummorna på låten. Här är en trumlös version i 120bpm, där de stökiga gitarrerna är nedtonade...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YouDontKnow_NoDrums_20131130.mp3[/mp3]
MaxB:
dubbelpost
pxm:
--- Citat från: MaxB skrivet 01.12.2013, 01:18:08 ---dubbelpost
--- Slut citat ---
:lol: ^^
Den nedersta av mixarna är bra - i den översta tyckte jag att hgr gitarr lät för högt.....
Du har rätt, Trummorna måste läggas om...
Vet inte varför riktigt men jag kom att tänka på Rod Stewart när jag lyssnade på den här ikväll.
Hur som helst en bra låt är det d har här och den blir bättre hela tiden....
mvh
MaxB:
--- Citat från: pxm skrivet 01.12.2013, 01:27:02 ---Den nedersta av mixarna är bra - i den översta tyckte jag att hgr gitarr lät för högt.....
Du har rätt, Trummorna måste läggas om...
Vet inte varför riktigt men jag kom att tänka på Rod Stewart när jag lyssnade på den här ikväll.
Hur som helst en bra låt är det du har här och den blir bättre hela tiden....
--- Slut citat ---
Tack, det har dock inte hänt så mycket med den här låten de senaste veckorna, eftersom samarbetet med Lazarus och Eddi i TTT, varit så givande och inspirerande. Därför kom den här i andra hand. Men i och med att Lazarus med bravur tog hand om slut-mixen av TTT-låten, har jag fått tid och inspiration att fortsätta med den här.
Emulator:
Jao. Det är inte mycket som är tokigt egentligen. Trots det så känns det lite svävande som gungfly. Takten sitter inte riktigt där. det drar och sliter lite. och då blir det lite mysko.
Något du skulle kunna prova är att ta ut en bra loop av varje instrument, och peta och dra och timestrech/pitchkorr/annat fusk tills den är bra, och sedan fortsätta med hela arret, så hör du hur en klockren bit av låten skall låta. Sen är det bara att spela in igen så tror jag att det lixom följer mallen. typ. kanske?
Lite snygga trummor och några filningar på gitarrer så blir det bra.
Sången tycker jag låter bra, kör på!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida