Forum > Demolåtar
Gone with the wind (jazzstandard) 8/1
Plinka:
Fortfarande helskön, och ännu bättre! ja nog är sången snustorr, men det funkar fint :D
Wernborg:
--- Citat från: Asti skrivet 21.11.2013, 22:09:15 ---Skitsnyggt! Läckra gitarrljud och sången tycker jag är lagom torr nu.
Fortfarande tycker jag nog ändå att basen är lite för stark...
/Asti t.f. Bassäng-karl
--- Slut citat ---
Tack så mycket. Ja nog är sången torr. Det ligger inget reverb alls på förutom det där nästan obefintliga på mastern. Tycker också det blev rätt bra trots min motvalshet mot torra mixar.
--- Citat från: pxm skrivet 21.11.2013, 22:12:57 ---Häftigt, det är ju helhäftigt ju !!!!!!!!
Gillar sånginsatsen......
Instrumenten kommer fram bra....
ligger skönt i mixen
Snyggt Wernis !!!! MYCKET snyggt !!!!!
mvh
--- Slut citat ---
Tack så mycket!!
--- Citat från: tigersoul skrivet 22.11.2013, 12:22:21 ---Åååh vad skönt det blev, allt blev bättre. Fruktansvärt, nästan brutalt långt intro, men det gör inget ;)
Tummen upp :wub:
Vad ska jag klaga på: får ta något fånigt litet... när sista elguran kommer in till vänster så känns det som den är en aning rumlös o ligger lite torr över bädden av det andra, men det är ingen stor grej o är nog bara något litet rattvrid bort ;)
Annars: skitbra!!
Addendum: Tycker mig höra något instrumentljud här o där som påminner om ett musklick el dyl, låter lite suspekt, strax efter "gone with the wind" ofta. Bara jag som hör det? :P
--- Slut citat ---
Är ju en reverbälskare så detta är plågsamt torrt för mig. :D Kanske petar jag lite till med den ett varv till.
Det där ljudet du hör är alldeles säkert "strängrassel" från baspluggen som kommer vid hårda anslag.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.11.2013, 17:18:14 ---Riktigt bra jazz-swing, här är du i ditt esse Wernborg :P Anser iaf jag!
Du lyser med instrumenthantering, så lekande lätt och sjunger så där skönt avslappnat, och där kommer den bästa voicen fram.
Jättesnyggt, diggar på här jag :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Sån här musik är nästan självspelande för mig. Inte mindre roligt för det i och för sig, men det är trots allt inte det jag helst skulle vilja vara bäst på. :lol: Tackar för omdömet!
--- Citat från: Tokai skrivet 22.11.2013, 18:53:17 ---Visst är basen rätt hög - men mysig. Det är som om man sitter för nära basistens högtalare.
Gillar när sången dubbleras, blir lite som i amerikanska musikals, typ Gene Kelly.
Snyggt gjort!
--- Slut citat ---
Jag tycker inte den är för hög, men det är såklart en smaksak.
Tack Tokai!
--- Citat från: Plinka skrivet 23.11.2013, 09:11:34 ---Fortfarande helskön, och ännu bättre! ja nog är sången snustorr, men det funkar fint :D
--- Slut citat ---
Tack.
Den bästa versionen:
equality:
Bra! Skulle förgylla vilken mogendans som helst. Du sjunger allt bättre också, lite avis på det. Kapellmästaren i vårt firmaband vill alltid spela gamla jazzstandards och denna kanske vore nåt. Snygga solon. Bra ljud i orgeln är det Natives B4? Trummisen kanske väl ivrig emellanåt annars fläckfritt i alla parametrar.
tigersoul:
--- Citat från: equality skrivet 24.11.2013, 15:35:39 ---Bra! Skulle förgylla vilken mogendans som helst. Du sjunger allt bättre också, lite avis på det. Kapellmästaren i vårt firmaband vill alltid spela gamla jazzstandards och denna kanske vore nåt. Snygga solon. Bra ljud i orgeln är det Natives B4? Trummisen kanske väl ivrig emellanåt annars fläckfritt i alla parametrar.
--- Slut citat ---
Kör ni på gamla b4'an fortf? har inte den gått ur tiden :P tror jag har vb3 istället som "påstås" vara ännu bättre (bör nog tas med en nypa salt) men den är billig!
equality:
--- Citat från: tigersoul skrivet 24.11.2013, 18:56:22 ---Kör ni på gamla b4'an fortf? har inte den gått ur tiden :P tror jag har vb3 istället som "påstås" vara ännu bättre (bör nog tas med en nypa salt) men den är billig!
--- Slut citat ---
Ja. Jag gör det men det finns säkert bättre. Har inte orkat uppgradera. Nord Stage (heter den väl?) har himla fint orgelljud men inget för min plånbok annars. vb3, är det också Native?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida