Forum > Demolåtar

equality - V2

<< < (3/3)

Gurano:
Kul att höra - jamma vidare på denna så är du snart hemma.  :D
/G

Dividend:
Njuter av varje sekund..

Du får en 4:a på Lemmy-skalan vad gäller sången. 5 är max. ;)

Ett förslag är att hitta på ett Sabbath-riff som kommer in efter halva. Typ Paranoid eller nåt lika enkelt och i samma stuk :) Då hade det nog öst på riktigt bra.

Plinka:
Snyggt!
Gillar framför allt basen och orgeln som maler på så gott och håller ihop allt. Jättebra sång, undrar om den skulle kunna bli ännu fylligare med lite mer reverb?

Roffe H:
Mycket tight "ljudtest" måste jag säga...roligt med sköna prylar.  :)
/Roffe H

equality:
bjurte: Gamla AD hänger ju med som trumplugg. Bytte snaren mot en större men kan nog förbättras. Tack för input. Värmer med ord från en sådan driver elgitarrist.
Wernborg: Tog i med lite mer kompressor på guran nu och det kanske plattade ut vibratot.  :unsure: Basen är ju duktigt loopad. Kanske skulle låta mer levande om man lät bli att loppa och kvantisera? Aotowah, antar det. Jag hariaf inte rört pedalen under inspelningarna.  -_-
Tack för även dina ord som den briljante gitarrist du är!
Gurano: Ytterligare en gitarrtrollares comment. Thnx man!
Divid: Ja fler tunga riff skall  det vara och harmonibryt men det var som speldjävulen grep tag i mig och jag bara fortsatte och fortsatte i samma loop s a s. Thnx Per och tack för de fina referenserna.
Plinka: Var nog lite tanken med orgel och bas. Funderar på en lite syrligare orgelsound men jag vet inte ja. Tog in lit mer reverb men inte gav det någon ynot-pondus.  :mellow: :) Trevliga comments Plinka! Tack för dessa!
Roffe H: Ja, visst är det!  :D Får väl lugna mig nu fram till jul ändå. Inte helt tajt tyvärr men men... Thnx Roffe.

Mixade om något. Svår att eq:a guran med tanke på att wah-wah:n lever sitt eget liv. Den fick mer kompression och mindre diskant. Lite blötare sång oxo.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion