Forum > Färdiga produktioner
Genesis cover: Supper's Ready - part1
tigersoul:
Härlig musik!! kan inte säga mkt dåligt om detta, möjligen känns sången lite torr stundtals (reverbmässigt) och vissa partier känns det som man kunde göra en tagning till o kanske titta lite mer på körer etc. Men inga stora grejor, på det hela mycket trevlig lyssning!!
MaxB:
Det är ett märkligt fenomen på kr med såna här stora produktioner - närmare 100 har kollat tråden men knappt fem har kommenterat.
Förmodligen är det så fantastiskt att man inte hittar ord. Eller så pallar man inte att lyssna på en låt som är närmare 12 minuter.
För mig är i alla fall det här bland de bästa 12 minutrarna musik, som någonsin skapats och här har jag möjlighet att vara med.
Det känns oerhört stort och jag är oändligt tacksam att jag får vara del av det här. Tack Bribedant, du anonyma musikmagiker.
Bribedant:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.11.2013, 22:51:07 ---Det är ett märkligt fenomen på kr med såna här stora produktioner - närmare 100 har kollat tråden men knappt fem har kommenterat.
Förmodligen är det så fantastiskt att man inte hittar ord. Eller så pallar man inte att lyssna på en låt som är närmare 12 minuter.
För mig är i alla fall det här bland de bästa 12 minutrarna musik, som någonsin skapats och här har jag möjlighet att vara med.
Det känns oerhört stort och jag är oändligt tacksam att jag får vara del av det här. Tack Bribedant, du anonyma musikmagiker.
--- Slut citat ---
Äsch :D Tack för snälla ord ni ovan. Låten är i en rätt smal genre och för lång, 11 min faktiskt, för att engagera andra än de mest inbitna britt progg entusiasterna. tigersoul har dessutom rätt i att det finns utrymme för mer avancerad instrument hantering av mig och fler mix sessioner. Men jag lägger den här "Part 1" på "färdiga", jag kommer nog inte så mycket längre just nu. Personligen rätt nöjd med att ha satt så mycket av den här fantastiska musiken live, med guran i knät och med fingrarna på ett keyboard. Addera sen live insatser från övriga medverkande så blev det hela en rätt organisk och mänskligt "o-tajt" lyssning. Det var inte planen från början. Hade laddat upp med samplade 12 strängade och AD drums och hela arsenalen, men det blev alltså mycket mer levande än förväntat. Fast jag vet hur det kommer att kännas när alla 25 minuterna är klara, då kommer jag att vilja sätta om rubbet från början för jag vet då hur det kan göras bättre :P Kan tillägga att instuderingen av Supper's Ready var extremt intressant och väldigt lärorikt. Det gitarr tabbar som finns på detta stycke är urdåliga, rent felaktiga i vissa delar så det har blivit att lyssna typ två tre lager ned i originalet och snoka igenom nätet efter gamla videos och inspelningar. Max hittade t.ex en guldklimp, en snubbe på youtube som lirar och gastar sig igenom hela Supper's på piano. Med rätt harmisar och allt. Sånt är kul och det hjälper. ps. Max backingsång är asläcker
MaxB:
Min enda invändning är att orgel och moog-kombinerade räkan vid 6.37 är lite för hög i volym i mixen. Tycker mig ha hört och uppskattat den något lägre i helheten i de versioner jag lyssnat på. Men kanske spelar mitt minne mig ett spratt eller så är det här den konstnärliga friheten spelar in.
Har du medvetet lagt den så högt?
Plinka:
Ojoj, det var fantastiska 11 minuter :wub:
Otroligt bra insatser av alla inblandade, gitarren och det avancerade arret så bra gjort, och fjöjten ej att förglömma!
Och till MaxB, så grymt du fixar sången!
Lite skumma orglar på ett par ställen, men antar att det ska vara så.
Förstår att denna läggs till färdiga nu, men kan inte låta bli att tänka på hur nice det dessutom hade varit med körer på vissa ställen(Max är ju duktig på att köra med sig själv), som någon skrev :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida