Forum > Färdiga produktioner

Genesis cover: Supper's Ready - part1

<< < (4/6) > >>

tigersoul:
Jag lyssnade inte bara en utan TVÅ gånger, är väl inga problem att den är 12 minuter lång? man kan ju göra annat samtidigt om man så önskar te.x läsa kommentarer lämpligen ;) Men visst lever vi ett stressamhälle där något som kräver 12 minuters uppmärksamhet känns som allt för mycket för många.

MaxB:
Jag har börjat lyssna mer aktivt på sången på de följande 11 minutrarna av Suppers Ready och det blir en tuff match.

aROCKER:
Jäklar vad läckert!
Nu ska jag vara en party pooper...är det helt OK att damma ut covers, hm, brukar inte vara det på andra forum!?

Men kul med detta ambitiösa projekt.
Snygg sångsröst...som trummis så saknar jag trummorna då dom kommer in, lite volymsvaga, låter rätt OK i ljudbilden, Genesis hade en lite ful virvel i mina öron eran är GREAT!

Som COVER 5/5!

MaxB:

--- Citat från: aROCKER skrivet 12.11.2013, 23:20:12 ---Jäklar vad läckert!
Nu ska jag vara en party pooper...är det helt OK att damma ut covers, hm, brukar inte vara det på andra forum!?
Snygg sångsröst...som trummis så saknar jag trummorna då dom kommer in, lite volymsvaga, låter rätt OK i ljudbilden, Genesis hade en lite ful virvel i mina öron eran är GREAT!
Som COVER 5/5!

--- Slut citat ---

Tack! Det är ett häftigt projekt, som har växt i ambitionsnivå hela tiden och det är inte över.

Bra att du påminner om det här med covers. Tomas Malmberg har sagt okej till att lägga cover på annan server och länka till den här.
Men han har sagt att vi inte ska ladda upp covers på kontrollrummet-server och det respekterar vi alla. Jag sa till Holgers tröst också här:
Holgers Tröst - Somliga går med trasiga skor

Bribedant:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.11.2013, 23:06:21 ---Jag har börjat lyssna mer aktivt på sången på de följande 11 minutrarna av Suppers Ready och det blir en tuff match.

--- Slut citat ---
Jo jag har funderat på det också. Willow Farm är fan ingen barnlek på lead OCH backingen. Det är ett rätt 'teatraliskt" stycke musik. Kommer behöva funderas lite och möjligen äska hjälp av ett par teaterapor att sjunga backingstämman. 

--- Citat från: aROCKER skrivet 12.11.2013, 23:20:12 ---Jäklar vad läckert!

Som COVER 5/5!

--- Slut citat ---

Tack aROCKER. 5/5 najs. Jag lägger som sagt inte upp cover spåren på KR's server. Soundcloud är servern och jag förväntar mig faktiskt att kunna bli bannad från SC anytime. Ligger tusentals covers på SC så jag vetetusan hur kinkiga de är ang. covers.

Och jag som tycker Collins Ludwig? Gretsch? set från tidiga 70 tal låter så bra, virvel och allt. Speciellt Selling England har ett schysst trumsound i mina öron. hagis har riggat och lirat in trummorna i sin egen studio. Det låter riktigt bra och med seriös hårdvara hela signalvägen. Vikten av att ha rätt kompisar i närheten kan inte nog understrykas  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion