Forum > Färdiga produktioner

Genesis cover: Supper's Ready - part1

(1/6) > >>

Bribedant:
LÅTNAMN:Supper's Ready - Genesis Foxtrot album -72
GENRE: Progressive Rock
LÅTLÄNGD: ca 7min
SÅNG: MaxB
BACKING MaxB
FLÖJT: Jonte
TRUMMOR: hagis
GITARRER, BAS, MIDI, PROD: Bribedant
INSPELNINGSÅR: Planerat i många år, glad att det blev klart före julen 2013  ;)

Skulle kunna skriva en essä om varför och hur en cover på Supper's Ready men det är nog mest en intern process i huvudet på mig som föga skulle intressera KR forumet. Men hursomhelst, med sina talanger och lite bättre utanför perspektiv än jag haft har MaxB, hagis och Jonte höjt ribban för det här projektet så att jag vart tvungen att tjacka en 12strängad och ta gitarrlektioner  :P. Stort tack till ovan nämnda. Supper's Ready part 2 och 3 är på gång (blir väl klart till nästa jul som MaxB påpekat...  :D )

Min idé på lång sikt är att göra ungefär en CD's längd med covers på min personliga favoriter från 70talet. Inte bara engelsk progg, finns en massa  :wub: spår från olika band, Atomic Rooster, Cream, P.Floyd, Deep Purple. The Tubes...
Så mycket bra låtar, så lite tid...

Eddi:
Jag har ju haft nöjet av att höra utvecklingen under tiden ni har jobbat med detta men det är helt underbart att få höra detta klart. Det finns massor med "band" som försökt efterlikna Genesis men få har lyckats. Det har ni gjort när det gäller känslan och utförandet musikaliskt och väldigt nära röstmässigt Gabriel med MaxB.

Jag är helt såld på detta upplägg - det är helt fantastiskt och troget originalet.

17 tummar upp ungefär :D

MaxB:
17 tuppar härifrån oxå!  :lol:
Dags att sova!

Ola:
Grymt bra jobbat  :)

1up:
Imponerande insatser. Helskön musik.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion