Kontrollrummet

The Tremendous Three - Eagle

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Då försöker vi oss på en uppföljare till Nothing I can do - nämligen Eagle som blev rätt så proggig tror vi.

Synpunkter på allt är välkommet :D

Eddi, MaxB och Lazarus.

Ny ganska så annorlunda mix efter input från er.

18 lyssningar och ingen kommentar hm.. inget att säga kanske?

Nåväl ännu en mix har nu tillkommit pga att jag lade Max kör en fjärdedels takt för tidigt
« Senast ändrad: 10.11.2013, 23:15:12 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Altsax

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 818
  • Musiken är lycka :-)
    • Visa profil
    • Spellista youtube
Grym!
Pianot i början behöver lite puts, eller kanske bara blötas lite mer.
Resten låter som en Frank Zappa som gör populärmusik, vilket alltså är riktigt bra i mina öron.

/Josef


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Ojoj...alltså kören var ju vacker som den var, men kanske inte så rolig att lyssna på...men det här! Vilket vackert arrangemang! Fast nu försvann ju kören in(som du skrev i förra tråden att körer ofta gör) ...men så snyggt det blev!
Plinkar på en låt...


Inloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Jättefin låt! Bra sång, snyggt gitarrsolo och fint arr! Pianoliret är bra det med.
Bra mix, sånär som på basen, som jag skulle vilja haft lite mjukare, fylligare och något starkare.
Snyggt!
/Asti t.f. Mjuk, fyllig och stark
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Ja detta var minsann grymt som grisen sa. Med KNORR!!  :wub: :lol: :wub:

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag hade kontakt med en extern nyfiken som inte kunde spela låten i första inlägget - låten syns bara om man är inloggad på kontrollrummet...  :(
Så, har "TheT3" en soundcloud-sida? Borde de ha det? Kommer gruppen "TT3" fortsätta producera låtar?
Det är frågor som dyker upp...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hade kontakt med en extern nyfiken som inte kunde spela låten i första inlägget - låten syns bara om man är inloggad på kontrollrummet...  :(
Så, har "TheT3" en soundcloud-sida? Borde de ha det? Kommer gruppen "TT3" fortsätta producera låtar?
Det är frågor som dyker upp...

Två låtar till sedan gör vi en hemsida :D

Edit: Här slänger jag upp en egen mix av Searching Rainbows bara för att den ska hamna på min "hemsida" det är alltså ej den oficiella mixen av låten.
« Senast ändrad: 23.04.2014, 03:06:11 by Eddi »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Lazarus

  • Gäst
Jag hade kontakt med en extern nyfiken som inte kunde spela låten i första inlägget - låten syns bara om man är inloggad på kontrollrummet...  :(
Så, har "TheT3" en soundcloud-sida? Borde de ha det? Kommer gruppen "TT3" fortsätta producera låtar?
Det är frågor som dyker upp...

Två låtar till sedan gör vi en hemsida :D

Äsch... det var egentligen jag som var den nyfikne  :D :D

Klart grabbarna ska ha en sida  B)

/Lazarus


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag hade kontakt med en extern nyfiken som inte kunde spela låten i första inlägget - låten syns bara om man är inloggad på kontrollrummet...  :(
Så, har "TheT3" en soundcloud-sida? Borde de ha det? Kommer gruppen "TT3" fortsätta producera låtar?
Det är frågor som dyker upp...

Två låtar till sedan gör vi en hemsida :D

Äsch... det var egentligen jag som var den nyfikne  :D :D

Klart grabbarna ska ha en sida  B)

/Lazarus

Jaha så "externt" alltså :o
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag hade kontakt med en extern nyfiken som inte kunde spela låten i första inlägget - låten syns bara om man är inloggad på kontrollrummet...  :(
Så, har "TheT3" en soundcloud-sida? Borde de ha det? Kommer gruppen "TT3" fortsätta producera låtar?
Det är frågor som dyker upp...

Två låtar till sedan gör vi en hemsida :D

Äsch... det var egentligen jag som var den nyfikne  :D :D

Klart grabbarna ska ha en sida  B)

/Lazarus

Jaha så "externt" alltså :o

En på jobbet...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Grym!
Pianot i början behöver lite puts, eller kanske bara blötas lite mer.
Resten låter som en Frank Zappa som gör populärmusik, vilket alltså är riktigt bra i mina öron.

/Josef
Hej Josef kul att du gillar. Pianot är Elysias med ConsertHall inställningen som jag dessutom dragit på lite verb på så nja... Zappa är ju en trevlig referens. Tack för tyck :D

Ojoj...alltså kören var ju vacker som den var, men kanske inte så rolig att lyssna på...men det här! Vilket vackert arrangemang! Fast nu försvann ju kören in(som du skrev i förra tråden att körer ofta gör) ...men så snyggt det blev!
Ja det glittrar om MaxB när han precisionslägger sina stämmor - jag tycker det går fram rätt bra i mixen också.
Tack för tyck Plinka :D

Jättefin låt! Bra sång, snyggt gitarrsolo och fint arr! Pianoliret är bra det med.
Bra mix, sånär som på basen, som jag skulle vilja haft lite mjukare, fylligare och något starkare.
Snyggt!
/Asti t.f. Mjuk, fyllig och stark
Kul att du gillar - vi är två pianister på denna men bara en gitarrvirtous Lazarus. Kanske han överväger dina tankar om basen - jag gillar den proggig - vet dock inte om det är en Rickenbacker.
Tack för tyck Asti :D

Ja detta var minsann grymt som grisen sa. Med KNORR!!  :wub: :lol: :wub:
Svinbra kommentar - tack för tyck Holger :D

Jag hade kontakt med en extern nyfiken som inte kunde spela låten i första inlägget - låten syns bara om man är inloggad på kontrollrummet...  :(
Så, har "TheT3" en soundcloud-sida? Borde de ha det? Kommer gruppen "TT3" fortsätta producera låtar?
Det är frågor som dyker upp...

Två låtar till sedan gör vi en hemsida :D

Äsch... det var egentligen jag som var den nyfikne  :D :D

Klart grabbarna ska ha en sida  B)

/Lazarus

Jaha så "externt" alltså :o

En på jobbet...


Nu blir jag allmänt förvirrad jobbar Lazarus hos dig Max :wacko:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är en på jobbet som inte kunde lyssna. Lazarus skojar och förvirrar dig bara lite...

Rickenbackern låter närmast som en Midi-backer. Jag basen skulle låta bättre med mer tyngd o kanske mer driv...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Emlan

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
Mycket bra sång!
Jag instämmer med MaxB, basen kan absolut ha lite mer tyngd!
Riktigt kul och kreativt arrangemang som gör att jag lyssnar intresserat och uppmärksamt.


Lazarus

  • Gäst
Då åtar jag mig att försöka få basisten att skärpa till sig.

/Lazarus


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Du har hittat hem, Eddi, med den där lägre oktaven i början. Senare blir sången också bra. Känns säkrare än tidigare.
Avancerade arr, även om jag inte riktigt gillar/gillade (från svunnen tid) det, särskilt mittenpartiet. Men mkt bra gjort!
Vad är proggig? Tänker mest när jag hör ordet på svensk musik från 70-talet.
Men antar att avses t.ex engelska band från samma tid? I så fall upplevs det ja, som proggigt.
hälsningar Staffan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du har hittat hem, Eddi, med den där lägre oktaven i början. Senare blir sången också bra. Känns säkrare än tidigare.
Avancerade arr, även om jag inte riktigt gillar/gillade (från svunnen tid) det, särskilt mittenpartiet. Men mkt bra gjort!
Vad är proggig? Tänker mest när jag hör ordet på svensk musik från 70-talet.
Men antar att avses t.ex engelska band från samma tid? I så fall upplevs det ja, som proggigt.
hälsningar Staffan

Den här har aldrig varit i närheten av svensk progg men vi har känt närhet till "Progressive rockmusic" under skapandet. Då Lazarus visade idén han ville testa som ett mittenparti, diggade Eddi och jag för fulla muggar. Matteman (om nån minns honom) drog paralleller med Flower Kings, som han nyligen sett på en konsert.  :wub:
« Senast ändrad: 06.11.2013, 21:00:11 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Snygg sångröst...lite allmänrock som är bra.
Går väl att EQ:a kören en uns och ge den ett djupare rum så man noterar den?

Sedan är jag allergisk mot virvelljudet...vet inte vilken ljudbank den är ifrån men rätt trött på soundet.

Snyggt arrad låt och bra skriven.

Har inte haft tid genom all idrott men nu ska jag in och lyssna mera...finns det fler alster med denna konstellation med andra ord!?


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Bra progressiv rock! Får lite Gentle Giant-vibbar när pianot bryter av med sina egna teman, mycket snyggt. Har inget negativt alls att säga om mixen, tycker allt låter bra och balanserat. Och framför allt, väldigt bra spelat. Det enda som inte är 100% är uttalet, tycker jag, men det är ju också bland det svåraste att få till riktigt bra om vi nu inte råkade få med oss det i uppväxten.
DON'T PANIC


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snygg sångröst...lite allmänrock som är bra.
Går väl att EQ:a kören en uns och ge den ett djupare rum så man noterar den?

Sedan är jag allergisk mot virvelljudet...vet inte vilken ljudbank den är ifrån men rätt trött på soundet.

Snyggt arrad låt och bra skriven.

Har inte haft tid genom all idrott men nu ska jag in och lyssna mera...finns det fler alster med denna konstellation med andra ord!?
Då ska vi se... mullrigare bas från tidigare inlägg, här har vi önskemål om djupare rum på kören och visst utslag av virvelallergi, vi lägger det till listan.
Kul att du gillar låt, sångröst och arr :D

Bra progressiv rock! Får lite Gentle Giant-vibbar när pianot bryter av med sina egna teman, mycket snyggt. Har inget negativt alls att säga om mixen, tycker allt låter bra och balanserat. Och framför allt, väldigt bra spelat. Det enda som inte är 100% är uttalet, tycker jag, men det är ju också bland det svåraste att få till riktigt bra om vi nu inte råkade få med oss det i uppväxten.
Får kolla upp Gentle Giant vet inte vem det är :wub: Egentligen är inte låten mixad alls materialet är bara inlagt och reverberat en aning så det säger en del om Max och Lazarus - väldigt kul colab har vi haft emedan PM:en har haglat i luften. Uttalet som du säger är ju inte mycket att göra åt - men jag är ändå intresserad Roger så om du vill PM:a och berätta så vill jag gärna lyssna.
Tack för tyck :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Epic... Älskar sådan här musik, tiden bara flyger iväg som en ÖRN... :D
Skitbra insatser från er alla kanonlåt..
Sån härna musik ska jag oxo göra när jag blifva stur.. :rolleyes:
Fn. Eddi du låter ibland nästan som den store Frank med sången.. 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Fantastiskt bra låt och lirat, TTT.   :D En ny grupp har sett dagens ljus?  :rolleyes:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
aROCKER hur får man "djupare rum" på kören - hmm vet inte hur man gör sånt... Vi har skurit bort basfrekvenser i kör-spåret i mixen... men de är kanske inte det du pratar om utan reverb?

Skön Frank Zappa-röst har jag också tänkt på där i början av låten.

Fantastiskt bra låt och lirat, TTT.   :D En ny grupp har sett dagens ljus?  :rolleyes:

Det är goda frukter som växer på det här trädet så vi får se vad utfallet blir. Det är en rolig trio att PM:a som galningar med. Verkligen massor med PM fram och tillbaka med frågor, synpunkter, idéer och version 23, 24, 48, allt.

Jag hoppas alla i trion har tid att fortsätta med flera låtar. Det känns riktigt bra!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
+1 ang basen.

Gud vad låg sång, skickligt!!

Proggigt njaaa... lite grann kanske men inte så mkt att jag skulle säga progg som första beskrivning!

Annars bara bra, kan inte tillföra något mer än som redan sagts!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Snygg sångröst...lite allmänrock som är bra.
Går väl att EQ:a kören en uns och ge den ett djupare rum så man noterar den?

Sedan är jag allergisk mot virvelljudet...vet inte vilken ljudbank den är ifrån men rätt trött på soundet.

Snyggt arrad låt och bra skriven.

Har inte haft tid genom all idrott men nu ska jag in och lyssna mera...finns det fler alster med denna konstellation med andra ord!?
Då ska vi se... mullrigare bas från tidigare inlägg, här har vi önskemål om djupare rum på kören och visst utslag av virvelallergi, vi lägger det till listan.
Kul att du gillar låt, sångröst och arr :D



Har jag tyckt att det ska vara mullrigare bas på denna i ett tidigare inlägg...hittar inget sånt!?
Tänkte att man kunde skära ändå mera med EQ:n så körerna blir som ELO´s med tanke på att alla tyckte kören var fin och försvann.
Sedan kan man köra tapedelay med mycket feedback eller ett djupare reverb på kören för att separera den.

Och att den där typen av virvel är uttjatad tror jag fler skriver under på...kanske mosa till den med tapekompression eller en uns gated reverb. Men många gillar den nog så blås på! :D


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
aROCKER hur får man "djupare rum" på kören - hmm vet inte hur man gör sånt... Vi har skurit bort basfrekvenser i kör-spåret i mixen... men de är kanske inte det du pratar om utan reverb?


Tänkte att man kunde skära ändå mera med EQ:n så körerna blir som ELO´s med tanke på att alla tyckte kören var fin och försvann.
Sedan kan man köra tapedelay med mycket feedback eller ett djupare reverb på kören för att separera den.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
aROCKER hur får man "djupare rum" på kören - hmm vet inte hur man gör sånt... Vi har skurit bort basfrekvenser i kör-spåret i mixen... men de är kanske inte det du pratar om utan reverb?


Tänkte att man kunde skära ändå mera med EQ:n så körerna blir som ELO´s med tanke på att alla tyckte kören var fin och försvann.
Sedan kan man köra tapedelay med mycket feedback eller ett djupare reverb på kören för att separera den.

Eddi busy i helgen?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
aROCKER hur får man "djupare rum" på kören - hmm vet inte hur man gör sånt... Vi har skurit bort basfrekvenser i kör-spåret i mixen... men de är kanske inte det du pratar om utan reverb?


Tänkte att man kunde skära ändå mera med EQ:n så körerna blir som ELO´s med tanke på att alla tyckte kören var fin och försvann.
Sedan kan man köra tapedelay med mycket feedback eller ett djupare reverb på kören för att separera den.

Eddi busy i helgen?
Grejen är ju att hälften av körtiden om man så säger sker i ganska låga frekvenser att lågskära på dom skulle ju snarare minimera insatsen. På de högre frekvenserna är det redan skuret så att säga. Att lägga ett delay kan funka men kan också innebära timingproblems.
Tja jag tror att jag ska mixa till varje spår efter eget öra och PM:a TTT så får vi se vad som tycks och inte tycks. Jag har fått ett nytt basspår från L men tycker inte att det riktigt mullrar - vi får se.

Jättebra med alla idéer här på KR tack alla - en vacker dag har vi en version som får tummen upp av alla.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ny ganska så annorlunda mix efter input från er. Tack alla! :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ingen respons har vi fått på nya mixen men 18 har lyssnat i alla fall. Ännu en mix har nu tillkommit pga att jag lade Max kör en fjärdedels takt för tidigt.

Hoppas nån gör en tumme upp i alla fall så att vi kanske kan flytta över den till färdiga :unsure:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker jag saknar tydlighet i trumspåret i version 48. Tänker på hihat som öppnas innan vers två som jag förut uppskattat att jag hört och cymbal/crash i det som följer, det sång och orgelintensiva partiet i andra versen. Där hör jag inte med säkerhet när cymbal/crash spelas. Jag hör crash-ljud men hör inte när trumstocken slår på crashen.

Kan det vara mina öron eller lurar som luras? Är det bara är jag som tänker på det så är det inget att bry sig om. Jag är en förvirrad själ.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Tycker jag saknar tydlighet i trumspåret i version 48. Tänker på hihat som öppnas innan vers två som jag förut uppskattat att jag hört och cymbal/crash i det som följer, det sång och orgelintensiva partiet i andra versen. Där hör jag inte med säkerhet när cymbal/crash spelas. Jag hör crash-ljud men hör inte när trumstocken slår på crashen.

Kan det vara mina öron eller lurar som luras? Är det bara är jag som tänker på det så är det inget att bry sig om. Jag är en förvirrad själ.
Eh... har du lyssnat 23 ggr på den här i natt och kommit fram till det?
Trummorna är i vart fall inte ändrade alls :unsure:
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Förstår inte vad som är proggigt med det här överhuvudtaget. Kanske mittpartiet då med arpeggiona. :D

Jättebra sjunget, Eddi. Lyssnar igenom hela och sången gör låten (i mitt tycke). Körerna lät nästan lite artificiella på slutet :D Men antar att det var riktiga. :)

Väl jobbat av alla inblandade även om jag inte gillar 100% !
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tycker jag saknar tydlighet i trumspåret i version 48. Tänker på hihat som öppnas innan vers två som jag förut uppskattat att jag hört och cymbal/crash i det som följer, det sång och orgelintensiva partiet i andra versen. Där hör jag inte med säkerhet när cymbal/crash spelas. Jag hör crash-ljud men hör inte när trumstocken slår på crashen.

Kan det vara mina öron eller lurar som luras? Är det bara är jag som tänker på det så är det inget att bry sig om. Jag är en förvirrad själ.
Eh... har du lyssnat 23 ggr på den här i natt och kommit fram till det?
Trummorna är i vart fall inte ändrade alls :unsure:e

Det jag efterfrågar fanns nog senast i version 42 (och saknas i 45:an) men varför blicka bakåt?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Det var ett litet tag sen jag lyssnade på första verren, men den låter fortfarande jättebra! Tycker mig höra att kören framkommer tydligare nu och det är bra  :D Är ju själv i körbranschen nu, så gillar  :P

Plinka /övningskörare

Plinkar på en låt...


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
What a tremendous combo! Gillar genesisinfluensen där med moog-arpeggiot bl a. Pianoupptakten sedan blev kanske väl mycket Clayderman men fint elguresolo följer.  Vackra melodier, bra sång, körer...you name it. Du sjunger verkligen snyggt här Eddie. Vad levande det blir med en levande trummis, för det är det väl?? Många bra alster på forumet nu. Svårt att hänga med. Frågan är nästan hur bra får det bli?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves