Forum > Demolåtar
Gurano & Plinka - Oneness
equality:
--- Citat från: Plinka skrivet 04.11.2013, 10:31:40 ---Tackar! Den stora internationella scenen får gärna höra att jag kliver rätt ur den svenska vildmarken, blir mer exotiskt för dom då :P
--- Slut citat ---
Björkeffekten (isländskan). Absolut! Fånigt av mig att tänka så strömlinjeformat.
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 04.11.2013, 00:38:03 ---Låter jättebra! Dina intensiva alster Gurano har fått ett rejält lyft med Plinkas kompetenta sång och körer. Lite svengelskt uttal kanske skall putsas till inför den internationella scenen. :)
--- Slut citat ---
Tackar, kul att du gillar. Svengelskt är bra.
--- Citat från: pxm skrivet 04.11.2013, 00:48:15 ---Suveränt och spännande ljudbild ni har här....
Den här låten är jättecool ju !!!!!
Skönt !!!
mvh
--- Slut citat ---
Man tackar :)
--- Citat från: Plinka skrivet 04.11.2013, 10:31:40 ---Texten här, får du(Gurano) gärna slänga in på första inlägget:
--- Slut citat ---
:D sagt och gjort
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.11.2013, 11:15:34 ---Funkar bra detta. Även om jag med den texten hade väntat mig nåt new-agigt i stilen. Bra med det oväntade.
Vid 135 lät det som ett stick skulle komma. Det hade det gärna fått göra. Låten puttrar på rätt mysigt, men hade gärna kunna få ett litet brejk.
Kul med en litet lugnare låt från er. Bra framfört tycker jag.
Datorhögtalare så eventuella frekvensåsikter lämnar jag därhän.
--- Slut citat ---
Tackar - kul att överraska. Förstår vad du menar med det vid 135 - har själv tänkt tanken men tycker nog att det blir bättre att den lunkar vidare som nu.
Några frekvenskrockar hör jag men jag ska på sikt jobba bort dem.
--- Citat från: equality skrivet 04.11.2013, 11:17:04 ---Björkeffekten (isländskan). Absolut! Fånigt av mig att tänka så strömlinjeformat.
--- Slut citat ---
:lol:
Asti:
Det här var snyggt! "Lagom" arr, ej överarbetat, och sköna sångstämmor.
Tycker mig höra en 3:e stämma på slutet, släpp gärna fram bakgrundsstämmorna mer där.
I 1:a refrängen tycker jag andrastämman är lite för stark. Bra mix annars!
Ett stick där dynamiken förändras vore inte fel, men är inte nödvändigt.
/Asti t.f. Dynamitard
Marsall:
Börjar med att nämna lyssnar denna ggr i s-plattelurar lunchrast :).. Låter bra iaf ... Versengroovet känner jag igen från en tidigare.. gillar skarpt sången..extra på plussidan e dubbelreffen i slutet o överggr mellan.höjder låten avsevärt ...angående versen så inte på minussidan att återanvända..Se bara på Ramones.. jam jam B)
Edit..
Det där melodislingan på refrängen om man nu vill? går att höja nu ligger den bra i ljudbilden..men skulle va häftigt om den stack ut mer..all välmening ;)
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 04.11.2013, 12:21:29 ---Det här var snyggt! "Lagom" arr, ej överarbetat, och sköna sångstämmor.
Tycker mig höra en 3:e stämma på slutet, släpp gärna fram bakgrundsstämmorna mer där.
I 1:a refrängen tycker jag andrastämman är lite för stark. Bra mix annars!
Ett stick där dynamiken förändras vore inte fel, men är inte nödvändigt.
/Asti t.f. Dynamitard
--- Slut citat ---
Tackar kul att du gillar - ska kolla över stämmornas nivåer.
--- Citat från: Marsall skrivet 04.11.2013, 14:31:32 ---Börjar med att nämna lyssnar denna ggr i s-plattelurar lunchrast :).. Låter bra iaf ... Versengroovet känner jag igen från en tidigare.. gillar skarpt sången..extra på plussidan e dubbelreffen i slutet o överggr mellan.höjder låten avsevärt ...angående versen så inte på minussidan att återanvända..Se bara på Ramones.. jam jam B)
Edit..
Det där melodislingan på refrängen om man nu vill? går att höja nu ligger den bra i ljudbilden..men skulle va häftigt om den stack ut mer..all välmening ;)
--- Slut citat ---
nähädu Marsall - här finns inget återanvänt .. kanske finns likheter med annat! men inget återanvänt som sagt :)
Kul att du gillar dubbelreffen med mellanparti - det gillar jag oxå skarpt :D
Ska fundera på slingan
Tack för era tankar
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida