Forum > Färdiga produktioner

Asti - Nånstans halvvägs (klar)

<< < (2/6) > >>

Eddi:
Nu har jag lyssnat 3 ggr på raken vilken skön låt!!, kvalar in som protestsång hos mig :)
Helmysigt riff du har skapat - hur många gitarrspår är det egentligen? Hade lite svårt för flangerorgeln I början men har vant mig.
En härlig låt - urbra spelat och sjunget :D

Bribedant:
Ja jävlars, en till kanonlåt+text med schyss sound dessutom.
Rotor kören tillför inte något speciellt. Hade nog gillat en gammal hederlig backing bättre.

bjurte:
Lyssnar i lurar, vilket inte funkar så bra tillsammans med mina hörselprobl.
Så soundet låter jag bli att kommentera, men vilken Högform på den där småläningen verkar vara i..
Instrumentalpartiet i mitten är skitskönt, resten är inte kattpiss det heller. :D
Men det som glädjer mig mest är att du nämner att dattan är fixad.. Hurra... Då får vi stå ut med Gubbfan ett tag till.. :D

Bjurte /t.f. 18 åring..

equality:
Tjusigt! Skönt att höra dig på svenska. Tycker du behärskar hantverket till fullo. Det enda jag inte håller med om i denna är gitarriffet mellan versfraserna som borde vara betydligt starkare och "leslie-kören" (låter bara konstigt) annars tipp-topp. 

Asti:
pxm - Tack! Kul att du tycker det!
Gurano - Ja, inte lika dystert som vanligt.  :) Kul att du tycker det låter bra!
              Antar att du menar Chorus-kören när du säger spacesynthen!?
              Eller menar du kanske tramporgeln...?
Eddi - Härligt att jag kvalar in som protestsångare!  :D
         Det är 3 elgitarrer och 2 akustiska spår. Som sagt, det förekommer
         en tramporgel, men utan någon särskild effekt...
Bribedant - Kul att du gillar låt och sound! Ska testa att plocka bort Chorus-
                 effekten på kören. Tyckte den lät lite mesig utan effekt...
bjurte - Högform är väl kanske inte rätta ordet med tanke på ryggproblemen,
            men det börjar kännas inspirerande igen att göra musik!  :)
            Kul att du nämner instrumentaldelen, det är du ensam om... :rolleyes:
            Ja, nu är "dattan" fixad  :D, åtminstone tillfälligt! Så ni slipper mig
            inte än på ett tag!  B)
equality - Ja, nu kändes det rätt att göra något med svensk text igen!
               Få se om det håller i sig. Ska plocka bort effekten på kören och se hur det låter.
               Är rädd att den flyter ihop med övrig sång, men det visar sig....

Stort tack för era synpunkter och tips! Ska försöka förstå (svårt när man passerat 60  :rolleyes:)
och sedan omsätta praktiskt!
/Asti t.f. Gamling

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion