Forum > Färdiga produktioner
Asti - Nånstans halvvägs (klar)
Tokai:
Nu har jag inte hört tidigare version, å andra sidan har jag heller ingen förbättring att förslå i denna version.
Toppen, Asti! Bra med det lugna solopartiet, kanske lite trevande i början av det, svårt att säga vad det är. Och kanske lite lågt gitsolo (i volym). Men som sagt...
Tänkvärd text. Körerna är bra som vanligt, fast det känns som om dess viktigaste funktion är att göra soundet fylligare? De är mao inte så aktiva i förhållande till huvudsången, t.ex svarskörer e.dyl.
aROCKER:
Ojoj...5/5!
Vilken skön vända på ackorden i slutet av ref.
Frun kom in i studion och säger helt plötsligt Afzelius...se där, jag är inte helt fel ute då!?
Vad som smäller in den sista 5:an i betyget är hur jäkla organiskt inspelningen låter, även om allt vore med "live"-instrument så är det förbannat snyggt organiskt ljud.
Jag sitter och funderar på om jag ska tycka nåt om att det är rätt tjockt i botten, samtidigt så funkar det och gör att det blir värme fast kanske lite grötigt..äh, nu släpper vi det...EN FULLPOÄNGARE och på svenska, Grymt! :)
Asti:
Emlan - Tack för fina ord och roligt att du tycker det är välgjort och speciellt att texten berör!
Tokai - Kul att du gillar och att även du uppskattar texten!
Instrumentalpartiet var jag lite osäker på. Är det för kort? Här var faktiskt inte gitarren tänkt att sticka ut.
Jo, du har rätt ang kören. Den är mest där för att "fylla ut" i refrängen.
aROCKER - 5/5 - Det var inget dåligt betyg! Nu blir jag mallig och odräglig mot min fru imorgon! :D
Jo, Afzelius får jag höra då och då när jag sjunger på svenska, men det är nog mest
dialekten tror jag... Kul att du tycker det låter "organiskt", vilket jag tolkar som "levande"!
Jag är ingen fena på mixning, så det är mycket möjligt att det är lite tjockt i botten, lite grötigt. :rolleyes:
Stort tack för era kommentarer som värmer!
/Asti t.f. Afzelius :rolleyes:
aROCKER:
Tänkte digga denna i bilen men symbolen bruten fil dyker upp...jag kan spela andra filer på IPhonen!?
Admin...laga, laga! :lol:
Asti:
--- Citat från: aROCKER skrivet 08.11.2013, 17:10:32 ---Tänkte digga denna i bilen men symbolen bruten fil dyker upp...jag kan spela andra filer på IPhonen!?
Admin...laga, laga! :lol:
--- Slut citat ---
Har ingen aning vad det beror på.... :wacko:
PM:a mig din mail-adress så kan jag skicka en fil i önskat format om du vill.
/Asti t.f. Aningslös
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida