Kontrollrummet

The Wind

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil


Länge sen här....haft en del annat att stå i ::
Men en sista låt för året som var....tacksam för synpunkter..

Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det jag tänkte på var stråkarna vid 0,19 - 0,58 som jag tycker spelar för stökigt. Snarare stjälper arret istälet för understöder det. Undrar om det kan funka helt utan stråkar i låten?

Jättefin melodi.


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 631
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Alltid spännande med en ny Karl-låt! Sköna harmoniföljder som vanligt, även om det inte är något som överraskar.
Snygga stråkar, som jag inte kan låta bli att tycka släpar lite efter när dom kommer in i första refrängen...?
Men det kan vara jag som hör fel, det är lite klurigt att uppfatta utan trummor i kompet.
Hur som helst - en förtjusande liten låt med Karls sköna röst och smakfulla arr!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Härligt att höra din mäktiga musik igen! Fin låt! Skönt bryt mellan vers och refräng och mycket uttrycksfull sång som alltid. En del mixtrix. Lite grötigt i basen där jag tror gitarrens grövre strängar krockar med basen som låter lite pumpande innan slutet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Kanske att basen ska vara lite tydligare högre upp i frekvens = dra ner lite på lågbas.  Första partiet med refr. gillar jag stråkarna men de samsas inte med den akustiska git/pianot. Föreslår att spela akke på ett annat sätt där, kanske bara utklingande ackord.
Kanske ett lite break före andra versen?
Fin melodi. Refrängen tiptop. Enkelt klassiskt men vägvinnande, din sköna röst ovanpå - härligt! Lite McCartney känsla, också t.ex att börja låten på sek 1.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Mmmm, Karl again!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Henric

Trevlig komposition!  :rolleyes:Fina harmonier, bra spelat!

Kan också tycka att stråkarret är lite stökigt och flyttar fokus från sången som kanske skulle upp i volym något!

Med vänlig hälsning

Henric
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!