Forum > Färdiga produktioner

Bimbambop - Svalornas terrass

<< < (2/4) > >>

Burnin Sven:
Tjena häftigt minsann passande intro till en Beck eller Wallander film vi kanske skulle kompa du och jag  :D kolla in min Blipp blopp låt i ofärdiga demos. Är detta månne gjort i Acid? Jäkla storslaget och vackert, på samma gång spännande och dramatiskt.
Göran

DåligtGehör:
Jag förstår vad CC menar med trummorna. Det låter märkligt "anatomiskt" lätt åksjukt om baskaggen. Den drar ner stämningen rätt kraftigt, i vad som annars är en skön maklig rörelse i stiltjen.

stajo:
tjena, gillade soundet tror jag skall sno det till någon låt framöver ;).

Den är skön att lyssna på men lite statisk och dominant känns klockan som går hela tiden. Lite mer lättare och luft hade gjort sig hur man nu gör det, kanske lite mer staccato i anslagen. Men du skall ju inte göra något mer ändå, det är många sköna slingor i den. 

tsmalmbe:
Det är vackert det här. Oberoende av om du tänker göra nåt eller inte, skulle jag tänka i framtiden på relationen mellan volym/tryck och pumpandet. Nu låter det som om materialet skulle vara sidechainat gentemot bastrumman. Kanske det är det och jag inte bara förstår mig på?

Fin stämning. Tillräckligt kort för att inte bli boring.

dede:
Nästan lite Philip Glass över det. Bra. Fattar inte riktigt trummorna heller. Är det nån compressor över rubbet som stör? Eller vad är det för effekt som gör att när kaggen slår så svajar allt annat till?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion