Forum > Färdiga produktioner
Holgers Tröst - Running like a child
MaxB:
--- Citat från: Holgers Tröst skrivet 07.11.2013, 13:36:42 ---Lapsteel är aldrig fel och micken är en U87 (begagnad).
Spännande!
Nu drar jag ut till stugan men tar en vända förbi bolaget först. Hare.
Holger.
--- Slut citat ---
Kanin 'te hoppa bolaget? :P
MaxB:
Har PM:at länk till tre munspels-spår. Använd hur du vill, om du vill.
Kanske är något spår användbart, kanske nån del av ett spår,
kanske tillsammans med en del från annat spår...
Asti, haru skickat lapsteel-spår än? B)
tigersoul:
Ang munspel. Stäm upp /ned hela låten en halv ton och spela in med ett munspel som du funkar. Stäm tillbaka låten och Stäm upp /ned munspel spåret. En halv ton hörs sällan. Då måste man inte äga 12 munspel :-)
MaxB:
--- Citat från: tigersoul skrivet 08.11.2013, 13:56:57 ---Ang munspel. Stäm upp /ned hela låten en halv ton och spela in med ett munspel som du funkar. Stäm tillbaka låten och Stäm upp /ned munspel spåret. En halv ton hörs sällan. Då måste man inte äga 12 munspel :-)
--- Slut citat ---
Ja, så gjorde vi här. Nu ska han bara fira helg på annan ort, innan han kommer tillbaka till allvaret att pitcha upp munspelet och lägga in det där han vill, om han vill. Men jag ökade svårighetsgraden med att lägga in en förlängning i hans låtsnutt högre upp i tråden, som kändes naturligare med munspelet.
Jag gjorde flera saker som han kan om han vill, lägga på flera håll som ett kör-instrument eller kompinstrument.
MaxB:
Eftersom Holger inte är så snabb på respons lägger jag upp en fast'n'dirty dry mix.
Holger får göra det bättre med reverb, klippa och klistra om det ska vara med på flera
ställen eller ljud från ett av de andra spåren. Jag spelade in tre nästan identiska spår...
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Holgers_Trost_feat_MaxB_Harmonica.mp3[/mp3]
Trevlig helg!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida