Forum > Demolåtar
Mörka Skogen-Mörka Skogen
pxm:
Mycket bra musik, Marcus !!!! :)
I min lyssning knastrade det dock på slutet av låten....
Skall det vara så eller ???? :unsure:
Eller är det mina monitors som spökar ???
mvh
Markus Broberg:
--- Citat från: pxm skrivet 12.12.2013, 22:45:08 ---Mycket bra musik, Marcus !!!! :)
I min lyssning knastrade det dock på slutet av låten....
Skall det vara så eller ???? :unsure:
Eller är det mina monitors som spökar ???
mvh
--- Slut citat ---
Tack PXM:)
Ja, det ska knastra och spraka:)
equality:
Fullkomligt älskar den här låten! Den har "allt": stark melodi, fin text ("mörker, där ingen vet vem jag är" - snyggt! och t ex "en motorväg genom hjärtat" - hur kommer man på sånt?) stark refräng och hook. Känsligt framförd med ursnygga stämmor och röst.
DÄRFÖR måste mix (och arr) matcha resten och det gör den inte nu, om du ursäktar:
Vänsterguran är överpanorerad och den snygga leaden är för torr. Tamburinens taktdubblering jobbig, kanske räcker på sista refrängen om man skall nedlåta sig till sånt effektsökeri. Bumligt i övre basområdet när pianot återkommer, separera med en mjukt avrullad eq. Vinylraspet förstår jag inte alls varför det skall vara med, stör mig på det särskilt i outrot då närheten till en ensam gitarr och sångare går förlorad.
Förvalta denna fantastiska låt väl! Passar på att ladda ner den så länge det är lagligt.
Markus Broberg:
--- Citat från: equality skrivet 12.12.2013, 23:06:57 ---Fullkomligt älskar den här låten! Den har "allt": stark melodi, fin text ("mörker, där ingen vet vem jag är" - snyggt! och t ex "en motorväg genom hjärtat" - hur kommer man på sånt?) stark refräng och hook. Känsligt framförd med ursnygga stämmor och röst.
DÄRFÖR måste mix (och arr) matcha resten och det gör den inte nu, om du ursäktar:
Vänsterguran är överpanorerad och den snygga leaden är för torr. Tamburinens taktdubblering jobbig, kanske räcker på sista refrängen om man skall nedlåta sig till sånt effektsökeri. Bumligt i övre basområdet när pianot återkommer, separera med en mjukt avrullad eq. Vinylraspet förstår jag inte alls varför det skall vara med, stör mig på det särskilt i outrot då närheten till en ensam gitarr och sångare går förlorad.
Förvalta denna fantastiska låt väl! Passar på att ladda ner den så länge det är lagligt.
--- Slut citat ---
Tack EQ:) :wub:
Jag kan absolut se över det. Hade inte tänkt på det- men ska ta till mig det du säger.
Det kanske blir ännu bättre då:)
Knastret kan jag fixa, men det "bumliga" blir nog svårare.
Får attackpilla sen.
Emulator:
Hållermed eq's mixtips mostly. bra låt!
Däremot har jag nån issue med takten i inledningen..det låter på något vis lite otajt. melan gitarr och trummor,, eller kanske rent av mellan kagge och hihat/shaker? OM det är så så kan det vara att samplingen av kaggen peaker lite sent in volymmässigt. då får man förskjuta. Eller så har jag bara något fel i huvudet, inte alls otänkbart.
bumligt: svep med eq. gör en spik +6-12 db på en grafisk eq och dra den längs med frekvenserna. Där bumligheten ökar betydligt så förvandlar du spiken till en liten grop, för att få bort det jobbiga. gropens djup och bredd avgör hur bumligheten kommer tas om hand :)
gött mos!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida