Kontrollrummet

Tigersoul - Livets krig

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
LÅTNAMN: Livets krig
ARTIST/GRUPP: Kristian Tigersjäl
GENRE: Samhällskritisk Rock
LÅTLÄNGD: 3:20
KOMPOSITÖR: Kristian Tigersjäl
PRODUCENT: Kristian Tigersjäl
EV. MEDVERKANDE: Tack till alla Moderater som bidrog till låtens skrivande. Notera ironi.
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: soundcloud, spotify senare.
OMSLAG: https://i2.sndcdn.com/artworks-000061939856-1wyz1f-t500x500.jpg?3eddc42




Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/livets-krig

Text:

Hur många år kan livet vänta
Innan tiden runnit ut
Och blivit allt för många skurar
När har bägarn' blivit full

Ref

Jag har ju kämpat,
Jag gav ju allt,
Så vart fan är vin och guld,
Som jag har lovats

En jävla öken,
Är livets lön,
Ett enkelt kors för en soldat,
I livets krig

Hur många ryggar kan vi vända,
Innan mänskligheten glöms
Och vi förvandlats bortom räddning,
När har sista tåget gått

Ref

Jag har ju kämpat,
Jag gav ju allt,
Så vart fan är vin och guld,
Som jag har lovats,

En jävla öken,
Är livets lön,
Ett enkelt kors för en soldat,
I livets krig

Tycker gör du det dom vill
Dom äger dina tan-kar,
Livet färdas dit dom vill,
När ska vi vakna,
Upp och se

Ref

Jag har ju kämpat,
Jag gav ju allt,
Så vart fan är vin och guld,
Som jag har lovats,

En jävla öken,
Är livets lön,
Ett enkelt kors för en soldat,
I livets krig

--- Tidigare noteringar: ---

5B: Sista småfilet, ingen kommer märka någon skillnad.

5A: Försökt brighta upp hela mixen då det lät lite som en yllekofta. Hade gjort en del lustiga lösningar för att få ihop det, har låst upp dessa nu o löst det på annat sätt, tror att det iaf låter lite mer balanserat. Även förändrat soundet på elgitarren lite och ändrat lite eq högt o lågt samt bas nivå. Har en känsla av att jag inte kommer så mkt längre än så här utan att gå in o göra mer radikala ändringar o det är för sent för det engagemangsmässigt. Kommentarer? bättre?

4A: Lagt om alla vocals, spetsat till trummorna en aning och ordnat till slutet. Börjar se sin färdiga form.

3A: Till slut gjort om basen. Pumpandet är kvar i refrängen där det känns lämpligt i botten, verserna är dock nu lugnare. Vet inte om jag ska ha kvar samma bas dock, det är en fretless men låter lite synthig. Lagt till lite tjutande sologitarr för good measure på slutet också.

2B: Kämpat med basen som inte vill bli någon ordning på så jag blir nöjd. Även ändrat en hel del nivåer o lite annat smått o gott. Mycket kvar att göra dock. Ska testa mkt av det som föreslagits i kommentarerna!

2A: Fullängd, utpyntat med pianoanslag o annat, osäker på vilken riktining låten ska. Fortf slasksång, ännu mer attityd o riv ska in i refrängen o lite rakare verser (var väldigt svårsjunget pitchmässigt med bara bas faktiskt).

Då går vi raskt vidare, huvudet surrar av låtidéer!

Man kan väl lugnt sagt säga att det är lite kontrast mot förra låten. En ganska tidig förhandstitt på en låtidé, texten är inte klar och jag ska ändra sista raden till "I livets krig" som nu är sjungen som "Som gav sitt liv" och därav titeln på låten.

Rätt tidig o obehandlad mix, inte ens lagt alla instrument till reverb senden som ska vara där, men tänkte kolla ändå vad ni gillar den här stilen. Ska sätta ännu mer tryck i refrängen men vågade inte elda på mer med fyraåringen stående i dörrposten med stora ögon, pipande "Kriiiistian, vad gööör du???"  :P
« Senast ändrad: 05.11.2013, 14:17:59 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Spontant kändes det som att musiken var murrig och din röst för framträdande - men det är ju Tigersjäl så det skriker - gillar låten och arret men vill som sagt ha en utjämning - kan bli toppen detta - lite mer reverb på leaden också tycker jag - det tyckte jag i förra också men skrev inte det - dumma mig....... :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ja det är ju väldigt mycket bas där bakom och lite lite diskant från paden. Kanske är också leaden för stark. Mixen är ju dock väldigt grov och tidig, mer en skiss än en mix än så länge. Elgitarren är första bästa patch i amplitube bara utan eq.

Så det blev de tigerianska harmonierna som vanligt? :-)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det är ju väldigt mycket bas där bakom och lite lite diskant från paden. Kanske är också leaden för stark. Mixen är ju dock väldigt grov och tidig, mer en skiss än en mix än så länge. Elgitarren är första bästa patch i amplitube bara utan eq.

Så det blev de tigerianska harmonierna som vanligt? :-)
Nja framförallt är det ju din röst som gör det hela - på ett positivt sätt - harmonierna är nog nya tycker jag.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ja det är ju väldigt mycket bas där bakom och lite lite diskant från paden. Kanske är också leaden för stark. Mixen är ju dock väldigt grov och tidig, mer en skiss än en mix än så länge. Elgitarren är första bästa patch i amplitube bara utan eq.

Så det blev de tigerianska harmonierna som vanligt? :-)
Nja framförallt är det ju din röst som gör det hela - på ett positivt sätt - harmonierna är nog nya tycker jag.

Jaha du tänkte på rösten :-) tur det var i positiv bemärkelse hehe. Ja det blir mer pill imorgon får vi se vad som händer om jag kan skråla på full volym då hehe.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Kan man släppa ut barn och hundar innan man skriker ut en sån här text i studion?  B)
Ja det är tigesjäl i positiv bemärkelse. Faktiskt tycker jag det (i mina otränade nutidsmusiköron) finns paralleller med andra populära svenska textskapare, som röner framgång på musikscenen i Sverige idag.

Men vad vet jag egentligen, har ju själv fastnat i 70-tals-träsket med min musik.  :P
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Marsall

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 635
    • Visa profil
Låtiden funkar finfint ..kan om du vill? ..köra viskattityd verssång och tai reffe "..bara ett tips jag kom på under lyssningen.. rock on"


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Svar nedan. Har nu uppdaterat den lite, fortfarande samma slasksång men en vers till o en brygga. Har softat in lite pianoanslag här o var som känns väldigt winnerbäckiga o kanske softar de ned hela låten från attityd till mjukrock?? Bryggan var en tanke att tagga ner rejält o ge något annat, funkar det? ingen aning. Först var jag väldigt säker på riktningen i denna låt, nu är jag inte riktigt lika säker. Ska den bli hård o enkel arrmässigt eller ska det piffas ut med lite smått o gott i riktning som nu? Bra fråga, får sova på saken!

Förslag emottages tacksamt!

Kan man släppa ut barn och hundar innan man skriker ut en sån här text i studion?  B)
Ja det är tigesjäl i positiv bemärkelse. Faktiskt tycker jag det (i mina otränade nutidsmusiköron) finns paralleller med andra populära svenska textskapare, som röner framgång på musikscenen i Sverige idag.

Men vad vet jag egentligen, har ju själv fastnat i 70-tals-träsket med min musik.  :P

Hoppsan hoppsan paralleller till folk som tjänar pengar på musik, inte att klaga, inte att klaga!

Jodu man får släpa ut allt o alla från studion innan man sjunger (förlåt skriker) in en sådan här text, o det är inte färdigskriket det ska upp ännu högre (eller upp o upp, ut?)

Låtiden funkar finfint ..kan om du vill? ..köra viskattityd verssång och tai reffe "..bara ett tips jag kom på under lyssningen.. rock on"

Vist-attityd-sång får du gärna demonstrera / ge exempel på. Jag är tyvärr inte alls bevandrad inom rocken varken sångmässigt eller arrmässigt. Jag försöker krama ur min sångpedagog lite rocksång-tips men det kammar jag inte hem många från honom, inte hans område riktigt tyvärr. Sambon skämtade om att jag skulle growla någonstans ha ha, en sak i taget här kanske.


Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/livets-krig
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Kommenterade inte första versionen, Tiger, då jag var osäker på vad jag tyckte om låten...
Den här gången jag lyssnar på din sista version kommer jag på mig då jag sitter och sjunger med i
"en jävla öken, ett enkelt kors för en soldat som gav sitt liv."
Den här kommer att bli toppenbra, och snälla, inget growl på den här , va (??)!!!
Bra jobbat so far.....

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad Holgers Tröst

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 184
    • Visa profil
Jag tycker  som följer: otroligt skön känsla och sången känns RAKT in i hjärtat!!!!  :wub:

en musikant från Kalmar, hela halvan av Holgers Tröst.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Häftig, ärlig låt. Kanske inte helt min kopp te dock... gillar den trots allt... och trots basen som jag inte gillar alls  :lol:. Den är för dominerande för mina öron.

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Jag gillar låten harmonierna och attityden i denna, särskilt när du tar i , i refrängerna..
Jag gillar inte den statiska trötta synthbasen som bara pumpar på helt utan dynamik, och ligger utanpå resten, den ligger inte i musiken.. försök hitta ett 'roligare' basljud som flyter in mer och framförallt, är lite dynamiskt.
Trummorna är lite för matta tycker jag oxo, lite mer vässa där tack.. B)
Appsolut inte menat som sågning, men fixa en roligare bas.. ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Gärna litet rubato på basen till den här....

mvh
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Kommenterade inte första versionen, Tiger, då jag var osäker på vad jag tyckte om låten...
Den här gången jag lyssnar på din sista version kommer jag på mig då jag sitter och sjunger med i
"en jävla öken, ett enkelt kors för en soldat som gav sitt liv."
Den här kommer att bli toppenbra, och snälla, inget growl på den här , va (??)!!!
Bra jobbat so far.....

mvh

Gärna litet rubato på basen till den här....

mvh

Thank you thank you :P kul du gillar! Nä jag tror inte på någon growl i denna faktiskt!
Rubatot kanske man kan ordna "maskinellt" för o testa, någon humanize redigering på midin?

Jag tycker  som följer: otroligt skön känsla och sången känns RAKT in i hjärtat!!!!  :wub:

Hårt o rakt in var tanken, kul det lyckades :P

Häftig, ärlig låt. Kanske inte helt min kopp te dock... gillar den trots allt... och trots basen som jag inte gillar alls  :lol:. Den är för dominerande för mina öron.

// Space

Jag gillar låten harmonierna och attityden i denna, särskilt när du tar i , i refrängerna..
Jag gillar inte den statiska trötta synthbasen som bara pumpar på helt utan dynamik, och ligger utanpå resten, den ligger inte i musiken.. försök hitta ett 'roligare' basljud som flyter in mer och framförallt, är lite dynamiskt.
Trummorna är lite för matta tycker jag oxo, lite mer vässa där tack.. B)
Appsolut inte menat som sågning, men fixa en roligare bas.. ;)

Jag har också haft funderingar på basen, den är väldigt bom bom bom bom bom bom, ungefär lika rolig som att läsa den där raden. Jag tror på fjärdedelarna o något enkelt, men den är för monoton. Samtidigt har jag ju en synthpad som ligger o ylar där uppe, så jag vet inte om den ska vara för sound men kanske en elbas med lite karaktär o dynamik istället... Tål att sugas på! Tar reaktionerna som att jag varpå rätt spår med tveksamheten på basvalet.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Håller med om basen, den kanske går att ändra? Pockar på för mycket, och tar bort lite av känslan i en annars mycket bra låt med variation.  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Den har en refräng som sätter sig i huvudet! Och du har ju sååå bra sångröst!
Den är riktigt bra, skulle vara spännande att höra hur det blev med en mer vrålande smärtande röst(mer reverbad) som ylar refrängen lång bakom leadrösten.
Delayet på slutet av raderna är snyggt, ev kan man peta med att inte ha det på varje rad...men det är bara bagateller...
Plinkar på en låt...


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jättebra låt. Strålande arr, och helt rätt attityd i sången.

Jag håller med flera om att basen är för maskinell. Mjuka till arret på den, eller spela på elbas tycker jag. Gitarr- och sångsounden är alldeles för murriga för min smak. Låter i mina öron inte retro utan mer "dåligt" inspelade bara. Gissar dock att det är efterbehandlingen/mixen som är boven för du kör väl mjukvara på gitarren och sången oprocessad in på "band"? Distad sång är en god idé med det låter som att du gröpt ur alldeles för mycket.

Innan du går för långt med denna, så kanske en idé vore att höja den fem-sex tonsteg för att öka ångesten ytterligare i refrängen. En sån här text ska kämpas fram!!

Skitbra grund! Jobba på!


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Svar till alla i klump  :wub:

Uppdaterat

Suttit i flera timmar med basen o inte hittat några lösningar jag verkligen är nöjd med.  :( Jag började med att byta den helt mot något som är mer elbasigt i soundet (det är dock en vanlig fretless o inte en synth) men det fungerade INTE bra. Låten blev tunn och någonting skar sig med de ganska kalla elektroniska pad'arna som ligger o susar där uppe. Jag började ändra runt på andra sätt istället och kokade ihop någon slags mellanlandning som behåller basen men ändrar dess karaktär något o skapar ännu mer dynamik i låten. Dock tycker jag nu att vers 2 o brygga blir allt för lika varandra då båda blir ett uppbrott?

Ändrade även en del andra nivåer, men jag tror inte jag är hemma än med basen, dock hittar jag inga lösningar ikväll :(

Vad gäller sound på elgitarr, det är första bästa patch i amplitube bara, ingen kärlek lagd där än så länge. O sen en ADT bara efter det i princip för bredd. Den kan definitivt bli argare o mindre murrig.

Sången, inte mkt engagemang på detaljerna effektmässigt där heller ännu, tänkte titta mer på det efter jag lagt klart grunden o fått dit skarpa vocals då jag inte riktigt vet än hur jag ska variera melodin ev i refrängen m.m

Att höja några halvtoner är en idé, jag utgick från en väldigt låg tonart för att få ett murrigt melankoliskt sound i verserna men det gör också att inte heller refrängerna kommer så högt o när man skriker så här högt kan man gott ta sig ganska högt upp.... Funderar dock på om jag ISTÄLLET för att ändra tonart ska lägga om melodin fr.om andra eller sista refrängen till något som går högre upp o trycka på som fan. Alt 3: göra en modulering. Alla dessa alternativ...

I övrigt stora hatten av för alla lovord om sångröst, arr o låtidé, tackar lika ödmjukt varje gång  :wub:

Citera
vrålande smärtande röst(mer reverbad) som ylar refrängen lång bakom leadrösten

Spännande förslag ;)

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/livets-krig
« Senast ändrad: 28.10.2013, 22:33:36 by tigersoul »
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Ändrad bas i verserna, vad tror ni om något mer åt det här hållet? Inte bytt patch på basen dock överväger att även göra det men började med själva kompet som gett mig problem minst sagt. Lite tjutande sologitarr på slutet också.

Ingen ny sång, en del väg kvar att köra på denna låt.

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/livets-krig
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
4A

Lagt om alla vocals till "skarpt läge" men behöll några fraser här o var i refrängen faktiskt då de inte blev nämnvärt bättre av omsjungning. Spetsat till trummorna lite, ändrat slutet och lite annat smått o gott med nivåpill m.m

Kommentarer kommentarer börjar det likna något?

/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Henric

Tycker sången är för hårt komprimerad, ibland låter det som det "knäpper" till precis innan sångstroferna, förmodligen beroende på kompressorinställning alternativt att du varit för tuff i kanterna när du klippt i sången....Bra låt och bra sång, tycker att sången låter ensam med ett tunnt komp bakom!!! Jag hade ändrat trummorna på refr och dubblat tempot, låter som låten går i halvtempo rakt igenom och det gör låten trist i mina öron, om du ändrar på förslagsvis refr får du ett annat flöde i låten! Komplettara gärna med lite mer "solo, fills" för att undvika att sången låter så ensam med bara ett komp i bakgrunden! Jobbar du lite till med arret kan detta bli riktigt bra! :rolleyes:
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Jättesnyggt med dina nya vocals, och delayet mer genomtänkt nu. Snyggt med körstämma på refrängen med. Tycker denna är riktigt bra nu!
Plinkar på en låt...


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Jättesnyggt med dina nya vocals, och delayet mer genomtänkt nu. Snyggt med körstämma på refrängen med. Tycker denna är riktigt bra nu!

Tackar, ja jag försökte få delaysen lite mer "oraganiska" o smälta in i helheten o visst blev de nya vocals bra ;) Vet inte riktigt vad mer jag ska göra med denna nu. Vilket leder till nästa kommentar:

Tycker sången är för hårt komprimerad, ibland låter det som det "knäpper" till precis innan sångstroferna, förmodligen beroende på kompressorinställning alternativt att du varit för tuff i kanterna när du klippt i sången....Bra låt och bra sång, tycker att sången låter ensam med ett tunnt komp bakom!!! Jag hade ändrat trummorna på refr och dubblat tempot, låter som låten går i halvtempo rakt igenom och det gör låten trist i mina öron, om du ändrar på förslagsvis refr får du ett annat flöde i låten! Komplettara gärna med lite mer "solo, fills" för att undvika att sången låter så ensam med bara ett komp i bakgrunden! Jobbar du lite till med arret kan detta bli riktigt bra! :rolleyes:

- För hårt komprimerad sång var lite oväntat, jag brukar i princip alltid använda samma mängd kompression då jag använder voxformer som är jäkla fint, tycker mig inte höra någonting överkomprimerat men jag kanske är van vid soundet :P Någon tuff tillklippning kan dock existera, o du kan ev också reagera på en expander jag använder mig av pga att jag spelat in refrängsången med monitorer o dynamisk mic så fick lite läck att hantera. Det fungerade helt enkelt inte bra att sjunga så starkt med lurar på i ett sånghörn.

Vad gäller idéen med att dubbla tempot så är det en intressant idé men det är för sent för att göra så stora ingrepp i låten, kommer aldrig orka ro något så stor förändring i hamn då jag börjar känna mig klar med den. Men idéen var intressant!
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
5A: Försökt brighta upp hela mixen då det lät lite som en yllekofta. Hade gjort en del lustiga lösningar för att få ihop det, har låst upp dessa nu o löst det på annat sätt, tror att det iaf låter lite mer balanserat. Även förändrat soundet på elgitarren lite och ändrat lite eq högt o lågt samt bas nivå. Har en känsla av att jag inte kommer så mkt längre än så här utan att gå in o göra mer radikala ändringar o det är för sent för det engagemangsmässigt. Kommentarer? bättre?
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mycket bättre nu, skönt mellanparti nära slutet.  :)
Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ett par lyssningar i iPhonen innan läggdags: fint och stämningsfullt. Gripande text. Brukar inte gilla svordomar i låttexter men här passar de. Fina kontraster i låten.  Bra jobbat!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Tackar för kommentarerna! Jo tror jag fått upp ljusheten i låten lite nu, var en himla yllekofta det blev. Finns säkert tusen saker till man kan göra o man kunde i princip börja om från början med arret men där tar engagemanget slut någonstans.

Märkte också att den inte är helt monokompatibel, det är ett himla krux det där o varför i hela världen ska vi behöva oroa oss för det 2013? Men det måste man suck o stön.

Brukar inte använda svordomar heller utom i vissa fall o detta är ett sådan ;)
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se