Forum > Demolåtar

Space, Marre, Bjurte & Mahan - Odd-sequences... NU MED VIDEO

<< < (2/3) > >>

spacetrucker:

--- Citat från: Asti skrivet 27.10.2013, 17:37:31 ---Kul med video! Ger ju en extra dimension till musiken. (Vilken tråkig kommentar)
Jag förväntade mig att få se en lättklädd Marre och ni andra i för stora kläder,
gympaskor och guldkedjor.... :rolleyes:
Vilket format filmade du i och tankade ner till Adobe Premier?
Kan programmet hantera HD? Ställer det höga krav på PC:n?
Har funderat på att själv försöka mig på lite musik-video....
/Asti t.f. Frågeledare

--- Slut citat ---

Jag filmade i HD. Tänkte inte ens på om Premiere kunde hantera HD, jag bara plockade in filerna. Lite hackig är nog previewen om man plockar in specialeffekter. Jag har Win 7 Home Premium / AMD Athlon IIX2 220, centralminne 8 GB RAM.
Denna 8 minuters snutt tog en och en halv timme att sedan "mangla" ut i Youtube-format.... gäsp. Lite sugen blir man nog på en snabbare PC

// Space

spacetrucker:

--- Citat från: bjurte skrivet 27.10.2013, 16:45:48 ---Ha-ha.. Flummigt värre!!
Skithäftigt.. B)

--- Slut citat ---

Flummigt stämmer nog ganska bra  :lol:

// Space

spacetrucker:

--- Citat från: MaxB skrivet 27.10.2013, 17:04:14 ---Kul att se att du är på G med film!
Det är mycket action i filmen och det är lite skakigt här och där.
Jag drömmer om att se musikerna på film. Det blir kanske nästa gång?

--- Slut citat ---

Skakigt, jo. Jag bar kameran på "fri hand" då jag vandrade omkring i skog och mark. Och dessutom la jag på en effekt (ghost tror jag den heter) här och var.
Vem vet vad det blir som följande  ;)

// Space

spacetrucker:

--- Citat från: pxm skrivet 27.10.2013, 17:41:51 ---Flummigt, jag gillade skogsvägen och bilresan bäst och sedan var det ju grymma bokstäver på slutet.. :)
Musiken har jag hört förr och den är mycket bra !!!!

mvh

--- Slut citat ---

Jo, jag hade gärna haft med mera skogsväg men detta var allt jag hade. Nästa gång vet jag att man måste filma mycket längre stumpar än vad jag trodde. Kul att du gilla musiken. Det gör jag med  :D

//Space

Altsax:
Cool!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion