Forum > Färdiga produktioner
Tigersoul - Livets krig
MaxB:
Kan man släppa ut barn och hundar innan man skriker ut en sån här text i studion? B)
Ja det är tigesjäl i positiv bemärkelse. Faktiskt tycker jag det (i mina otränade nutidsmusiköron) finns paralleller med andra populära svenska textskapare, som röner framgång på musikscenen i Sverige idag.
Men vad vet jag egentligen, har ju själv fastnat i 70-tals-träsket med min musik. :P
Marsall:
Låtiden funkar finfint ..kan om du vill? ..köra viskattityd verssång och tai reffe "..bara ett tips jag kom på under lyssningen.. rock on"
tigersoul:
Svar nedan. Har nu uppdaterat den lite, fortfarande samma slasksång men en vers till o en brygga. Har softat in lite pianoanslag här o var som känns väldigt winnerbäckiga o kanske softar de ned hela låten från attityd till mjukrock?? Bryggan var en tanke att tagga ner rejält o ge något annat, funkar det? ingen aning. Först var jag väldigt säker på riktningen i denna låt, nu är jag inte riktigt lika säker. Ska den bli hård o enkel arrmässigt eller ska det piffas ut med lite smått o gott i riktning som nu? Bra fråga, får sova på saken!
Förslag emottages tacksamt!
--- Citat från: MaxB skrivet 26.10.2013, 11:53:25 ---Kan man släppa ut barn och hundar innan man skriker ut en sån här text i studion? B)
Ja det är tigesjäl i positiv bemärkelse. Faktiskt tycker jag det (i mina otränade nutidsmusiköron) finns paralleller med andra populära svenska textskapare, som röner framgång på musikscenen i Sverige idag.
Men vad vet jag egentligen, har ju själv fastnat i 70-tals-träsket med min musik. :P
--- Slut citat ---
Hoppsan hoppsan paralleller till folk som tjänar pengar på musik, inte att klaga, inte att klaga!
Jodu man får släpa ut allt o alla från studion innan man sjunger (förlåt skriker) in en sådan här text, o det är inte färdigskriket det ska upp ännu högre (eller upp o upp, ut?)
--- Citat från: Marsall skrivet 26.10.2013, 14:50:40 ---Låtiden funkar finfint ..kan om du vill? ..köra viskattityd verssång och tai reffe "..bara ett tips jag kom på under lyssningen.. rock on"
--- Slut citat ---
Vist-attityd-sång får du gärna demonstrera / ge exempel på. Jag är tyvärr inte alls bevandrad inom rocken varken sångmässigt eller arrmässigt. Jag försöker krama ur min sångpedagog lite rocksång-tips men det kammar jag inte hem många från honom, inte hans område riktigt tyvärr. Sambon skämtade om att jag skulle growla någonstans ha ha, en sak i taget här kanske.
Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/livets-krig
pxm:
Kommenterade inte första versionen, Tiger, då jag var osäker på vad jag tyckte om låten...
Den här gången jag lyssnar på din sista version kommer jag på mig då jag sitter och sjunger med i
"en jävla öken, ett enkelt kors för en soldat som gav sitt liv."
Den här kommer att bli toppenbra, och snälla, inget growl på den här , va (??)!!!
Bra jobbat so far.....
mvh
Holgers Tröst:
Jag tycker som följer: otroligt skön känsla och sången känns RAKT in i hjärtat!!!! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida