Forum > Färdiga produktioner

Tigersoul - Livets krig

<< < (5/6) > >>

Henric:
Tycker sången är för hårt komprimerad, ibland låter det som det "knäpper" till precis innan sångstroferna, förmodligen beroende på kompressorinställning alternativt att du varit för tuff i kanterna när du klippt i sången....Bra låt och bra sång, tycker att sången låter ensam med ett tunnt komp bakom!!! Jag hade ändrat trummorna på refr och dubblat tempot, låter som låten går i halvtempo rakt igenom och det gör låten trist i mina öron, om du ändrar på förslagsvis refr får du ett annat flöde i låten! Komplettara gärna med lite mer "solo, fills" för att undvika att sången låter så ensam med bara ett komp i bakgrunden! Jobbar du lite till med arret kan detta bli riktigt bra! :rolleyes:

Plinka:
Jättesnyggt med dina nya vocals, och delayet mer genomtänkt nu. Snyggt med körstämma på refrängen med. Tycker denna är riktigt bra nu!

tigersoul:

--- Citat från: Plinka skrivet 03.11.2013, 00:19:42 ---Jättesnyggt med dina nya vocals, och delayet mer genomtänkt nu. Snyggt med körstämma på refrängen med. Tycker denna är riktigt bra nu!

--- Slut citat ---

Tackar, ja jag försökte få delaysen lite mer "oraganiska" o smälta in i helheten o visst blev de nya vocals bra ;) Vet inte riktigt vad mer jag ska göra med denna nu. Vilket leder till nästa kommentar:

--- Citat från: Henric skrivet 01.11.2013, 20:28:12 ---Tycker sången är för hårt komprimerad, ibland låter det som det "knäpper" till precis innan sångstroferna, förmodligen beroende på kompressorinställning alternativt att du varit för tuff i kanterna när du klippt i sången....Bra låt och bra sång, tycker att sången låter ensam med ett tunnt komp bakom!!! Jag hade ändrat trummorna på refr och dubblat tempot, låter som låten går i halvtempo rakt igenom och det gör låten trist i mina öron, om du ändrar på förslagsvis refr får du ett annat flöde i låten! Komplettara gärna med lite mer "solo, fills" för att undvika att sången låter så ensam med bara ett komp i bakgrunden! Jobbar du lite till med arret kan detta bli riktigt bra! :rolleyes:

--- Slut citat ---

- För hårt komprimerad sång var lite oväntat, jag brukar i princip alltid använda samma mängd kompression då jag använder voxformer som är jäkla fint, tycker mig inte höra någonting överkomprimerat men jag kanske är van vid soundet :P Någon tuff tillklippning kan dock existera, o du kan ev också reagera på en expander jag använder mig av pga att jag spelat in refrängsången med monitorer o dynamisk mic så fick lite läck att hantera. Det fungerade helt enkelt inte bra att sjunga så starkt med lurar på i ett sånghörn.

Vad gäller idéen med att dubbla tempot så är det en intressant idé men det är för sent för att göra så stora ingrepp i låten, kommer aldrig orka ro något så stor förändring i hamn då jag börjar känna mig klar med den. Men idéen var intressant!

tigersoul:
5A: Försökt brighta upp hela mixen då det lät lite som en yllekofta. Hade gjort en del lustiga lösningar för att få ihop det, har låst upp dessa nu o löst det på annat sätt, tror att det iaf låter lite mer balanserat. Även förändrat soundet på elgitarren lite och ändrat lite eq högt o lågt samt bas nivå. Har en känsla av att jag inte kommer så mkt längre än så här utan att gå in o göra mer radikala ändringar o det är för sent för det engagemangsmässigt. Kommentarer? bättre?

Roffe H:
Mycket bättre nu, skönt mellanparti nära slutet.  :)
Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion