Forum > Färdiga produktioner
Tigersoul - Livets krig
spacetrucker:
Häftig, ärlig låt. Kanske inte helt min kopp te dock... gillar den trots allt... och trots basen som jag inte gillar alls :lol:. Den är för dominerande för mina öron.
// Space
bjurte:
Jag gillar låten harmonierna och attityden i denna, särskilt när du tar i , i refrängerna..
Jag gillar inte den statiska trötta synthbasen som bara pumpar på helt utan dynamik, och ligger utanpå resten, den ligger inte i musiken.. försök hitta ett 'roligare' basljud som flyter in mer och framförallt, är lite dynamiskt.
Trummorna är lite för matta tycker jag oxo, lite mer vässa där tack.. B)
Appsolut inte menat som sågning, men fixa en roligare bas.. ;)
pxm:
Gärna litet rubato på basen till den här....
mvh
tigersoul:
--- Citat från: pxm skrivet 27.10.2013, 22:47:26 ---Kommenterade inte första versionen, Tiger, då jag var osäker på vad jag tyckte om låten...
Den här gången jag lyssnar på din sista version kommer jag på mig då jag sitter och sjunger med i
"en jävla öken, ett enkelt kors för en soldat som gav sitt liv."
Den här kommer att bli toppenbra, och snälla, inget growl på den här , va (??)!!!
Bra jobbat so far.....
mvh
--- Slut citat ---
--- Citat från: pxm skrivet 28.10.2013, 13:10:14 ---Gärna litet rubato på basen till den här....
mvh
--- Slut citat ---
Thank you thank you :P kul du gillar! Nä jag tror inte på någon growl i denna faktiskt!
Rubatot kanske man kan ordna "maskinellt" för o testa, någon humanize redigering på midin?
--- Citat från: Holgers Tröst skrivet 28.10.2013, 10:32:14 ---Jag tycker som följer: otroligt skön känsla och sången känns RAKT in i hjärtat!!!! :wub:
--- Slut citat ---
Hårt o rakt in var tanken, kul det lyckades :P
--- Citat från: spacetrucker skrivet 28.10.2013, 10:53:51 ---Häftig, ärlig låt. Kanske inte helt min kopp te dock... gillar den trots allt... och trots basen som jag inte gillar alls :lol:. Den är för dominerande för mina öron.
// Space
--- Slut citat ---
--- Citat från: bjurte skrivet 28.10.2013, 11:03:07 ---Jag gillar låten harmonierna och attityden i denna, särskilt när du tar i , i refrängerna..
Jag gillar inte den statiska trötta synthbasen som bara pumpar på helt utan dynamik, och ligger utanpå resten, den ligger inte i musiken.. försök hitta ett 'roligare' basljud som flyter in mer och framförallt, är lite dynamiskt.
Trummorna är lite för matta tycker jag oxo, lite mer vässa där tack.. B)
Appsolut inte menat som sågning, men fixa en roligare bas.. ;)
--- Slut citat ---
Jag har också haft funderingar på basen, den är väldigt bom bom bom bom bom bom, ungefär lika rolig som att läsa den där raden. Jag tror på fjärdedelarna o något enkelt, men den är för monoton. Samtidigt har jag ju en synthpad som ligger o ylar där uppe, så jag vet inte om den ska vara för sound men kanske en elbas med lite karaktär o dynamik istället... Tål att sugas på! Tar reaktionerna som att jag varpå rätt spår med tveksamheten på basvalet.
Roffe H:
Håller med om basen, den kanske går att ändra? Pockar på för mycket, och tar bort lite av känslan i en annars mycket bra låt med variation. :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida