Forum > Demolåtar

Eddi- Nothing I can do

<< < (5/7) > >>

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 28.10.2013, 17:53:32 ---Så snyggt, fortsätt på denna.  B)

--- Slut citat ---

Galet bra sång - i all sin imperfektionism!

--- Citat från: Marsall skrivet 28.10.2013, 18:38:27 ---Nu javlans"e ni igång med nåt riktigt Nice..grabbs!..härligt gitarrspel o skön krispig sång.. :).. Hur får ni till det förresten? Sådär krispigt ..Det låter fina firre iaf..

--- Slut citat ---

Vi har faktiskt samma modell på mikrofon och micpreamp, Eddi och jag. Röde NT1-mikrofon och vad hette preamp:en den där röda?

--- Citat från: Plinka skrivet 28.10.2013, 18:54:43 ---Jag håller med resten, sträva inte efter helt perfekt pitch när du har så skön och personlig röst, men helt klart är det bra att sjunga o sjunga och bra att gå in på ett pitchprogram ibland och kontrollera hur det ser ut, det är lärorikt  :D
Låten tycker jag är värd att göra klart, jättebra!

--- Slut citat ---

Då jag sjunger lyssnar jag mig fram till vilka toner jag vill sänka eller höja och tar en i taget. Bäst om inte för många ligger helt galet för det kan ta tid...
Låten fortsätter skapas bakom kulisserna. Underbart att den dök upp från Eddi!

Gurano:
Bra låt/lir å sång ... men i min lyssning är sången väldigt vass.
Det är ett fult klipp vid 104.

/Gurano

Wernborg:
Bra låtgrund. Tycker inte sången är något stort problem. Du har karaktär och det är värt en hel del.

Jobba på!

tigersoul:
Det var ett jävla tjat om pitch *slår näven i bordet* nä då jag skämtar bara, men gott folk, om det låter bra, så är det bra ;)

Och det här låter bra! Är det någon ton som är lite väl sur så är det väl bara att peta till den. Vi är lite roliga vi amatörer för vi har nästan en hatisk relation till pitchkorrigerande åtgärder medan artister i storstudios får en overhaul på i princip varenda pip de ger ifrån sig som ska gå till skiva. Såg en video en gång från en känd producent, glömt vem, som visade hur ett typiskt projekt med en stor artist såg ut vad gäller redigering, effekter och likn. Minns inte vilken mjukvara de använde, men han satt i princip och petade på VARJE ton i vokalspåren även om det handlade om ytterst lite många gånger. Han bedyrade för övrigt hur mycket viktigare det var att artisten klev in i vokalbåset och la några få tagningar med full känsla som man sen får rätt en aning istället för att göra 50 omtagningar där känslan bara försvinner mer och mer för varje omgång. Så var det med den saken :P

Jag finner röstljudet en aning uppdraget på diskanten, men vande mig innan låtens slut. Annars jättetrevligt, saknar lite bas o trummor :P

Eddi:
Maxen har hållit igång tråden och även placerat ut delresultat där hans fina guror och körer hör. Tack alla för inputs - det har hjälpt oss i vårt fortsatta värv.

Trummor o percussion finns och en av tre basar just nu - vi ska jämföra lite. Sången är pitchkorrektad vid några ställen- inte så många faktiskt.

Snart blir den klar för utlägg håll ut :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion