Forum > Demolåtar
Eddi- Nothing I can do
Eddi:
Jag tänkte att jag måste ju få till nån låt där röstpitchen sitter - så här är ett utkast på en ny låt.
Frågan är alltså håller den här pitchen - jag måste nog sjunga om ändå pga av lite kråkigt emellanåt.
Jag har inte melodynat eller nåt.
Tankar på utveckling av låten givetvis också välkomna :)
ynot:
i mina öron gick pitchen ur (i spelar tid )
7
15
27
35
45
51
62
74
85
101
någon var ett vibrato som kom i fel svängning
sången lite för hög svårt att höra kompet
känns som du freestylar lite på några wailningar
tipps nöt in 1-7 11-17 20-26 30-28 osv o ta om tills dom sitter stenhårt
håller själv på med det
o svävar ofta på tonen
allt gott i ton träsket
Tony
MaxB:
Gillar den här lugna balladen mycket!
Vill kompa på gitarr med lite licks på den här låten - säg inte nej, säg ja! :rolleyes:
Ett vackert parti, innehåller en vacker sväng på pianot som senast jag hörde den svängen, spelades av inga mindre än den ärovördiga italienska gruppen PFM.
Undrar om deras simpla villa gitarrmelodi skulle göra sig där?
Har inte koncentrerat mig på sångens pitch alls, bara gillar låten.
Öva sången massor av gånger så kryper oväntad stabilitet i sångmelodin fram.
Roffe H:
Det här kan verkligen bli något, värt att jobba vidare med. Fin ballad. :)
/Roffe H
tigersoul:
Jag tycker inte det är produktivt att börja lyssna specifikt och kritiskt efter pitch. OM pitchen är märkbart dålig någonstans så märker man det o åtgärdar det, annars låter man det vara tycker jag. Jag var också pitch-polis förut men börjat lägga det på hyllan o åtgärdar när det är ett problem istället. Är också medveten om vad som oftast händer när man sjunger pitchinriktat, det blir ingen känsla o skit i övrigt.
Det är svårt att bedöma också. Låter det bra? Ja! Kan jag höra små pitchfel här o var om jag börjar leta? Absolut, o det kan man i det mesta om det inte är melodajnat till perfektion o då blir det istället iskallt. Rätta mig gärna någon om jag tänker fel här.
Du fick lite förslag från ynot på specifika platser.
Låten i övrigt gillar jag, så jobba vidare med den istället o säg upp dig från pitchpolisen :P Fan du som har så skön röst, börja peta med pitch :angry: :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida