Forum > Färdiga produktioner

Tigersoul - With a smile

<< < (3/9) > >>

Marsall:
Det var mest att det fräcka visslandet vid 2.30 får sig en knuff framåt om trummisen spelar på cymbalen o du ger visslingen en liten reverbare kanske så låter det som man är på väg hem alt bort.. tror det funkar finfint...Ja lite småfix upp på kören så ...Gott arbete!! :) B)

tigersoul:
Tackar alla!

Instämmer, sången behöver sin en genomkörare, eller rättare sagt en omtagning ;) Men det är ju bara slaskvocals också, dags att kliva fram till stormembranaren o ge låten en omgång o sedan som någon nämnde pilla till nivåerna på en del körer.

Märkte tyvärr på mobilen i morse att låten inte verkar monosummera särskilt bra, förstår inte varför riktigt men får undersöka det. Tänk att man måste bry sig om monolyssning 2013.

Kul ni gillade xylofonmelodin, det är lite banddist lagt på den så den blir lite skitig o skön ;)

--- Citat från: Marsall skrivet 22.10.2013, 10:07:06 ---Det var mest att det fräcka visslandet vid 2.30 får sig en knuff framåt om trummisen spelar på cymbalen o du ger visslingen en liten reverbare kanske så låter det som man är på väg hem alt bort.. tror det funkar finfint...Ja lite småfix upp på kören så ...Gott arbete!! :) B)

--- Slut citat ---

Då är jag med, gå över till riden på sista visslandet där, ja det kan nog vara en idé ska provas ;) körnivåer ska ses över!

Asti:
Kul låt och jag gillar speciellt xylofonen och visslandet!
Kompet blir lite enahanda och torrt. Kanske en akustisk kompgitarr skulle fylla ut,
eller kanske en lite "skitigare" ljudbild och mer hi-hats och cymbaler skulle förbättra det..?
Sången känns lite osäker, så en omtagning och ev dubbning här och var skulle nog förstärka den.
/Asti t.f. Dubbad riddare

tigersoul:
Hö hö dubbad riddare :P

Komiskt folk gillade visslandet jag var på väg att ta bort det utan att låta någon höra det ens!
Kan hålla med om att det kanske är ett lite FÖR torrt enkelt arr, får experimentera lite när jag ordnat det andra!
Sången ska ordnas först o främst, fram till stormembranaren o harkla sig :P

--- Citat från: Asti skrivet 22.10.2013, 13:43:05 ---Kul låt och jag gillar speciellt xylofonen och visslandet!
Kompet blir lite enahanda och torrt. Kanske en akustisk kompgitarr skulle fylla ut,
eller kanske en lite "skitigare" ljudbild och mer hi-hats och cymbaler skulle förbättra det..?
Sången känns lite osäker, så en omtagning och ev dubbning här och var skulle nog förstärka den.
/Asti t.f. Dubbad riddare

--- Slut citat ---

tigersoul:
2A: Nya vocals o körstämmor, fixat körnivåer, är de bra nu? Sitter o vrider upp o ned, mer o mer låter bra o sen står man där o tycke det är för mycket istället haha. Även lagt till en del saker som tipsats om såsom reverb på visslandet och en del annat. Inte ännu provat att lägga till något mer instrument men däremot provat att lägga till ride på trummor i slutet som inte lät så bra så det fick bestå som det är.

Ska leka lite med att lägga till något instrument ev, annars är det nog bara finjusteringar kvar nu. (va fort det gick)

Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/with-a-smile

(samma länk som översta posten)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion