Kontrollrummet

MaxB - På väg på tåg

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Skitbra! Har jag haft några invändningar förut (jag har så dåligt minne :ph34r:) så är de bortblåsta nu. Jag tänker att lite fler röster i kören(t ex "vi är på väääg") skulle göra det ännu bättre, men det funkar så här också. :)
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Skön, helt klart! Bra mogen pop/rock.
Som trummis så blir jag lite knas på virvelns ljud när det drar igång.

Men 5+ för rytmerna, cool karibisk feeling med proggbotten.


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Vad bra den blivit nu! Märklig resa, hihi, trycker den låter färdig, nu är körerna mer fason på också -jättesnyggt  ;)
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jeg hörer tog og trommer uten problem, men måtte lytte ekstra til sangen på slutten, men det kan være dårlige höytalere her jeg sitter.. Uansett, kuult og originalt!

Tack goda Sigmunds! Tanken är att sangen ska lugna ner sig och kvar ska finnas tomheten eller lugnet i meditationen. Den här fungerar skitbra som bakgrund då jag mediterar på tåget, på väg till jobbet på morgonen.

Skitbra! Har jag haft några invändningar förut (jag har så dåligt minne :ph34r:) så är de bortblåsta nu. Jag tänker att lite fler röster i kören(t ex "vi är på väääg") skulle göra det ännu bättre, men det funkar så här också. :)

Ja, jag tror det skulle fungera också. Nu blev den här så här... den här gången...

Skön, helt klart! Bra mogen pop/rock. Som trummis så blir jag lite knas på virvelns ljud när det drar igång.
Men 5+ för rytmerna, cool karibisk feeling med proggbotten.

Två olika virvelljud, mer "analog" i första halvan. Skön beskrivning "cool karibisk feeling med proggbotten". Kunde inte vara bättre! Tack!  :wub:

Vad bra den blivit nu! Märklig resa, hihi, trycker den låter färdig, nu är körerna mer fason på också -jättesnyggt  ;)

Tack Plinka! Den enkla tågresan kan vara hur märklig som helst, varenda dag är ett äventyr, om vi vill. Och jag vill. Det var häftigt att få respons via mail från yogaläraren (som satt mittemot mig på tåget i somras), efter hon lyssnat på den förra veckan. Tack för inspiration!  :wub:
 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa

Vad bra den blivit nu! Märklig resa, hihi, trycker den låter färdig, nu är körerna mer fason på också -jättesnyggt  ;)

Tack Plinka! Den enkla tågresan kan vara hur märklig som helst, varenda dag är ett äventyr, om vi vill. Och jag vill. Det var häftigt att få respons via mail från yogaläraren (som satt mittemot mig på tåget i somras), efter hon lyssnat på den förra veckan. Tack för inspiration!  :wub:
 
Håller med, den enkla vardagsresan kan vara det mest fantastiska äventyret ;) !
...blir lite förvirrad av ditt svar..tackar du mig för inspiration(vilken då??) eller yogaläraren på tåget?  :wacko:  :D
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr

Vad bra den blivit nu! Märklig resa, hihi, trycker den låter färdig, nu är körerna mer fason på också -jättesnyggt  ;)

Tack Plinka! Den enkla tågresan kan vara hur märklig som helst, varenda dag är ett äventyr, om vi vill. Och jag vill. Det var häftigt att få respons via mail från yogaläraren (som satt mittemot mig på tåget i somras), efter hon lyssnat på den förra veckan. Tack för inspiration!  :wub:
 
Håller med, den enkla vardagsresan kan vara det mest fantastiska äventyret ;) !
...blir lite förvirrad av ditt svar..tackar du mig för inspiration(vilken då??) eller yogaläraren på tåget?  :wacko:  :D

Båda två!  :)  i er egenskap av receptiva yogalärare, tänkte jag. Jag tänker på vilka möjligheter människor ges genom er. Vad skulle dessa människor inte gå miste om, om inte ni fanns?!  :wub: Gör jag dig förvirrad så blir resan bli ännu mer oförutsägbar. Bra eller hur!   B)
« Senast ändrad: 03.11.2013, 11:15:35 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
 :D  :wub:
Jag tackar för denna hyllning å alla yogalärares vägnar
Plinkar på en låt...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Nu är "På väg på tåg" klar. Har gjort några sista små justeringar idag.
Ingen mer än jag hör vilka de korrigeringarna är.
Inte ens en trummis tror jag.
Än mindre en lokförare.

Tack för all hjälp på spåret!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google