Forum > Färdiga produktioner

En dans från dej

<< < (2/3) > >>

tigersoul:
Aftonens sista dans från en liten scen på ett lokalt hotell för några årtioenden sen.
Genren är inte min kopp te för fem öre, men jag ska vara öppensinnad o kommentera ändå :P
Det händer väldigt mycket i musiken bakom, känns som det kanske nästan är FÖR mycket? det känns som det nästan snuddar på överarbetat. Vocals känns lite olimmat mot musiken.

Annars är det alldeles utmärkt hopsnickrat på alla sätt o vis. Text kan jag inte kommentera.

Eddi:
Inte min låda heller men jag tycker arret låter väldigt bra sedan undrar jag om det finns någon tanke bakom att placera sångaren i en telefonkiosk?

Asti:
Snygg produktion och mycket kompetent framfört! Bra instrumentljud.
Mixen är bra förutom att lead-sången låter för mycket mellanregister och
i versen blir det lite "för mycket" ibland. Tror att det är slide-gitarren eller
möjligen kören som "grötar till det" en aning där.
Korrigera sångljudet(eq) och rensa lite i vers-arret, så blir det kanon!
/Asti t.f. Artillerist

Henric:

--- Citat från: tigersoul skrivet 19.10.2013, 12:01:33 ---Aftonens sista dans från en liten scen på ett lokalt hotell för några årtioenden sen.
Genren är inte min kopp te för fem öre, men jag ska vara öppensinnad o kommentera ändå :P
Det händer väldigt mycket i musiken bakom, känns som det kanske nästan är FÖR mycket? det känns som det nästan snuddar på överarbetat. Vocals känns lite olimmat mot musiken.

Annars är det alldeles utmärkt hopsnickrat på alla sätt o vis. Text kan jag inte kommentera.

--- Slut citat ---
Jag gillar att kunna röra mej mellan en del olika genres som t ex jazz,blues,rock,easy listening, evergreens, klassiskt och även ibland dansband där jag för övrigt tillbringat en stor del av mitt liv som turnerande heltidsmusiker! Tycker att alla genres har sin plats och sitt berättigande!  B)

Ang arret så tycker jag själv att det blivit ungefär som jag önskade, det är klart att trummorna spelar ju en utpräglad beguinne rytm som säkert kan upplevas lite rörigt, men vet av erfarenhet att det är ett uppskattat danstempo ibland dansmössen! Kompositionen och produktionen är tänkt som en demoinspelning, många dansband som letar låtar just nu!

Texten tycker jag har blivit mycket bra!

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 19.10.2013, 18:27:02 ---Snygg produktion och mycket kompetent framfört! Bra instrumentljud.
Mixen är bra förutom att lead-sången låter för mycket mellanregister och
i versen blir det lite "för mycket" ibland. Tror att det är slide-gitarren eller
möjligen kören som "grötar till det" en aning där.
Korrigera sångljudet(eq) och rensa lite i vers-arret, så blir det kanon!
/Asti t.f. Artillerist

--- Slut citat ---

Känner mej hyfsat nöjde med detta, har pillat fram och tillbaks på sångljudet men hamnar ungefär här!  :rolleyes:
Sångaren har ju en något "nasal" karaktär också, men tycker att framförandet är bra och är helträtt till låten!

Sen är det ju klart att alla har Vi våra ljudideal, tycke och smak och framför allt olika lyssningsförutsättningar....D et svåra med inspelningar generellt verkar vara att göra något som låter bra överallt....och när man väl är där så är det säkert dags att lägga av!?!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion