Kontrollrummet

Luras Google med nya användarvilkor?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har fått meddelande att Google uppdaterar användarvillkoren. De genomför tre ändringar och jag kan agera, för att slippa ändringar. Formuleringarna ger intrycket att man ska klicka i en bock på slutet för att slippa hamna i reklam.

Dessa formuleringar innehåller, förutom andra luddigheter, två negationer som följer på varandra. Är det meningen att jag inte ska förstå eller är det för att de inte kan formulera sig? Jag tror de vill luras? Vad tror du?

Läs den dubbla negationen som är markerad i den andra bilden. Är det självklart vad de menar med den formuleringen?

Om man läser noggrannare framgår det att man inte ska göra nånting - för att slippa vara med i reklam... 
Antar att de inte har rätt att lägga in oss i reklam utan vårt samtycke och på det här sättet kan de lura många av oss att själva välja (fel) att vi vill vara med...



« Senast ändrad: 15.10.2013, 18:27:01 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Fullständigt solklart tycker jag.

Om du inte vill att ditt namn eller foto ska ändras vad gäller en delad rekommendation vad gäller en rekommenderad annons så ska du givetvis välja det alternativet i övriga fall kommer ditt rekommenderade namn att ändras och din profilbild att förvanskas till ett monster från planeten Pluto som dessvärre inte får ha statusen planet längre, men det är ett sidospår.

Om du däremot inte vill att dina vänner ska se dig som ett monster så måste du välja det alternativet å andra sidan har ditt namn då ändrats till Sysfel Gogelot eller något så dina vänner har svårt att utröna huruvida du ursprungligen rent fysiskt fanns bakom det pekfinger som tryckte på tangenten som angav en bock i den rutan vilket i och för sig skulle ha kunna varit ett långfinger eller vilket finger som helst och en bock förresten tecknet har mycket få likheter med den annuala höstoppade bock som återkommer i Gävle runt jul, numer Web-cam-skyddad och allt.

Jag hoppas att svaret har gett dig ett utförligt svar på dina frågor annars är du välkommen tillbaka till Google Supportcenter igen eller möjligen har vi outsourcat den tjänsten då vi har inte bestämt oss ännu. Vi la ju ner tolv produkter tidigare i år så den som lever får se eller ja beroende på om man klarar det syntest som vi nu har gjort på Google Insight. Där kan du med en enkel tryckning även få 50% rabatt på ett par dubbelslipade glasögon och i och med det så får du ju i praktiken 100% rabatt, eller hur.
Surf on.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad morgonte

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 153
    • Visa profil
Fullständigt solklart tycker jag.

Om du inte vill att ditt namn eller foto ska ändras vad gäller en delad rekommendation vad gäller en rekommenderad annons så ska du givetvis välja det alternativet i övriga fall kommer ditt rekommenderade namn att ändras och din profilbild att förvanskas till ett monster från planeten Pluto som dessvärre inte får ha statusen planet längre, men det är ett sidospår.

Om du däremot inte vill att dina vänner ska se dig som ett monster så måste du välja det alternativet å andra sidan har ditt namn då ändrats till Sysfel Gogelot eller något så dina vänner har svårt att utröna huruvida du ursprungligen rent fysiskt fanns bakom det pekfinger som tryckte på tangenten som angav en bock i den rutan vilket i och för sig skulle ha kunna varit ett långfinger eller vilket finger som helst och en bock förresten tecknet har mycket få likheter med den annuala höstoppade bock som återkommer i Gävle runt jul, numer Web-cam-skyddad och allt.

Jag hoppas att svaret har gett dig ett utförligt svar på dina frågor annars är du välkommen tillbaka till Google Supportcenter igen eller möjligen har vi outsourcat den tjänsten då vi har inte bestämt oss ännu. Vi la ju ner tolv produkter tidigare i år så den som lever får se eller ja beroende på om man klarar det syntest som vi nu har gjort på Google Insight. Där kan du med en enkel tryckning även få 50% rabatt på ett par dubbelslipade glasögon och i och med det så får du ju i praktiken 100% rabatt, eller hur.
Surf on.
:lol: :lol: :lol:
If music be the food of love, play on. -William Shakespeare


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du missade ett av två "inte" i det mittersta stycket...  :lol:

Seriöst alltså?!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google