Tack Emu för att du inte tog ut svängarna i kritiken vilket hade varit mer än befogat.
(5. Lite dov mix. Sången på alldeles för hög i mixen. Om musikbäddens amplitud skulle vara säg en vanlig dörr på 210cm, då är sången eiffeltornet. Egen text är aldrig fel! Ner med sång i volym. Skulle vara intressant att höra herrn efter några whisky.)
Bakgrunden är att jag hade hört Epistel 72 i en ganska så larvig version med en trubadur som på fullaste allvar levererade denna – tanken slog mig att jag ville göra en punk av denna på engelska men hann inte så jag lämnade ju WO några dagar tidigare.
När Div upplyste mig om att det var någon timme till innan inskicket skulle vara klart så högg jag tag i texten och gjorde en Google translate på den - så det är ingen egen text. Det roligaste partiet blev :
Natthufvan ren din hjässa kringknuten - Night cap clean your head around the corner
Nåväl i tidsbristen fann jag inte melodien och jag sjöng tyst in den eftersom dottern låg i rummet bredvid – så jag normaliserade det till Eiffeltornet. Jag har redan tidigare sagt att jag ska knipa sistaplatsen och jag tror än mer på det nu efter att ha lyssnat på de andra bidragen – fantastiskt bra gjorda – välarrade genomtänkta snygga röster och en viss modernisering kan hittas – har inte hunnit lyssna på alla ännu – men det blir svårt att rösta tror jag, bra att det utökas till 9.
Bra jobbat folkens