Forum > Färdiga produktioner
MaxB - På väg på tåg
bjurte:
Sköna harmonier, men alldeles för inluddat sound, blir lite för bumligt och murrigt, kanske lite enformigt oxo, men antar att det är enformheten som eftersöks här ! B)
Lazarus:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.10.2013, 13:04:25 ---
Jag har ingen sån men om nån har och kan leverera nån eller några loopar i 112 bpm skulle det vara intressant att testa.
--- Slut citat ---
Jag kan nog leverera några tablas-loopar till dig om du vill.
Mvh
Lazarus
MaxB:
--- Citat från: Lazarus skrivet 14.10.2013, 13:40:53 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.10.2013, 13:04:25 ---
Jag har ingen sån men om nån har och kan leverera nån eller några loopar i 112 bpm skulle det vara intressant att testa.
--- Slut citat ---
Jag kan nog leverera några tablas-loopar till dig om du vill.
Lazarus
--- Slut citat ---
Jabbi, gärna. Om du kan ta dig tid, gärna några varianter.
Tänker om det finns jättelugna och nån som har mer driv
Har du Tampura där också, menar såna där lösa strängar som sjunger med i bakgrunder i indisk musik (tonart E)
Har kommit på att den sinnesslöa körsången jag gör här kanske hellre ska spelas av resonatorslide och annan slide på andra sidan. På lunchpromenaden fick jag idéer på hur text kan bli mindre krystad. Ska testa idéer så snart det kan bli tid.
Lazarus:
Visst, jag fixar några varianter. Några riktigt långsamma genom att köra 56BPM istället kanske?!
Jag stämmer både tampura och tablas till E. Du får dom bägge separat, det blir nog bäst.
Mvh
Lazarus
Asti:
Skön bakgrund med pianot och den akustiska gitarren!
Sången/kören känns för långsam och utdragen, ungefär som om man spelar
upp det på lägre hastighet än det spelats in....
Kan tänka mig din resonatorgitarr komma insmygandes eller en försiktig orgel.
Påminner nog lite om låten jag var med och sjöng på när jag tänker efter.... :unsure:
Jag tror det skulle kunna funka med enbart piano- och gitarrbakgrunden och en nära,
försiktig sång, men inte så släpig som nu. Fokusera på den intima, suggestiva känslan.
/Asti t.f. Intimproducent
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida