Forum > Färdiga produktioner
MaxB - På väg på tåg
MaxB:
Tiger, pxm Eddi och Asti - tack! Ska kolla och återkomma.
Smyger in version sex från 2013-10-21. Det har blivit en inriktning mot en snabb låt med text istället för en lugn avslappningslåt. Här kommer dock putsas och ändras en del i sista halvan, avseende ackordval och sång och chanting. Jag har en underbart inpirerande samarbete på gång med Lazarus, som har den stora kompetensen på rytminstrument - också!!!
Borttagen länk
tigersoul:
Snacka om låtäventyr, är väl passande att texten handlar om ett tåg för hela låten har gjort en rejäl resa. Jag tycker du gör helrätt i att forma den som du gjort nu. Visst är meditationsmusik intressant, men detta är MER intressant :P
Stämningsfulla ljud i början också!
bjurte:
JA så här lät det då inte sist jag lyssnade på denna..
Skön rytmik på indierna, men jag tycker den där trummisen som kommer in är helt ute och cycklar rent soundmässigt..
Lite svajjigt på Munkarna ibland men annars en skön resa..
MaxB:
--- Citat från: bjurte skrivet 24.10.2013, 11:17:54 ---JA så här lät det då inte sist jag lyssnade på denna..
Skön rytmik på indierna, men jag tycker den där trummisen som kommer in är helt ute och cycklar rent soundmässigt..
Lite svajjigt på Munkarna ibland men annars en skön resa..
--- Slut citat ---
Jag tycker trumljuden är underbara. Men jag ska i så fall ersätta munkarna. Hoppas alla blir nöjda med ersättningen. :P
Lazarus:
Låten är kanon och den kommer säkert att bli ännu kanonigare när den är färdig.
Förutom piccolo-virvelkaggen så tycker jag trummorna låter ganska ok. Planen är att leverera en alternativ kagge till Max, så får han välja den som passar bäst.
Mvh
Lazarus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida