Forum > Färdiga produktioner

MaxB - På väg på tåg

<< < (6/16) > >>

MaxB:
Tack iLazarus för stöd med rytmer!!!

Morgonte - vi kan säga att du inspirerat! Delvis kan det faktiskt se som att så är fallet. Har du hört min gamla låt "Tåget söderut"?
Jag har allstå redan gjort en sån efter ett möte på tåget, för något år sen. Det möte, som är orsaken till denna text, skedde i år.
Jag gillar att skapa situationer eller händelser här och där.Eftersom tågresandet är en stor del av mitt liv (c:a två timmar per vardag) passar det bra att ibland skapa situationer där...

equality det skulle vara en stor rackarns diggerido i så fall!  :lol:

tigersoul:
Här har det hänt grejor, spännande projekt! Så vocals kom tillbaka! Vad ska jag kommentera här då, jag tycker perkussionen är lite torr, känns som den ligger ovanför allting annat, ett litet reverb el dyl för o plocka det något bakåt i mixen vore något. Kanske någon mer automatiserad effekt på rösten i reverb/delay avdelningen? Spånar bara :p

pxm:
Det här var ju en cool , annorlunda låt ju....Bra !!!!!

Eddi:
oj här har det hänt en massa sedan senast jag mediterade :D
Jag tycker du har fått till grunden på ett riktigt trovärdigt sätt förutom någon otajthet när acken kommer in. Mitt problem är att det kulturkrockar ordentligt med svensk sång. Det hör liksom inte ihop men om det nu ska vara så så tycker jag att det finns ett antiklimax med texten på ett ställe där du sjunger att du är på väg på väg på väg mot en annan väg - klart snurrigt för mig, kan du inte sjunga mot en annan värld istället så blir det mer spännande.

Så det blir just nu 2,5 kalebassar av 5 :wacko:

Asti:
Jättefräckt Max! Suggestivt och spännande! Behöver absolut inte bli fler ackord för att göra det intressant.
Några saker jag kom att tänka på när jag lyssnade:
- pianot ska nog inte slå snabba slag som gitarren utan lägga ett tungt, utklingande ackord i stället
- sången skulle kanske bli mer suggestiv om du sjöng närmre micken och dubbade den, utpanorerat åt varsitt håll..?
- försök få "chanten"/kören att bli mer unison och utan svaj
Väldigt snygga tablas! Arret som helhet tycker jag är bra!
Några svepande, halvt atonala stråkar kanske skulle förstärka den orientaliska stämningen..?
Intressant!
/Asti t.f. Intressent

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion