Forum > Färdiga produktioner
MaxB - På väg på tåg
Lazarus:
Jag gjorde en låt för ett tag sedan där rytmerna skulle kännas lite "ångbåtsfärd" eller nåt. Du kanske skulle testa nåt liknande. Jag blandade tablas med pukor spelade med filtklubbor.
http://mantra.bandcamp.com/track/ganga-lahiri
Mvh
Lazarus
MaxB:
--- Citat från: Lazarus skrivet 18.10.2013, 14:14:48 ---Jag gjorde en låt för ett tag sedan där rytmerna skulle kännas lite "ångbåtsfärd" eller nåt. Du kanske skulle testa nåt liknande. Jag blandade tablas med pukor spelade med filtklubbor.
http://mantra.bandcamp.com/track/ganga-lahiri
--- Slut citat ---
Den här ju så skön. Har den sparad hemma hos mig.
Undrar om du kan ordna några till tablasloopar i 112 så att det är mer fart efter ett tag i mitt stycke.
Looparna jag fått hittills är suveräna. :wub:
Lazarus:
Tack!!
Jag skall nog kunna skaka fram lite mer slagverk till dig.
Mvh
Lazarus
morgonte:
Aha! :rolleyes: Känner mig lite medskyldig till denna - tack vare vår diskussion om strupsång i en annan tråd. :) Dessutom har jag ju gjort en låttext som börjar :huh: "Sitter på ett tåg..." för ett tag sen. <_< Hrrrm, vi ses i rätten, MaxB! MOAAHAHAHAAAAAA
Nejdå, jag vet ju själv att texter och låtar har sina egna vägar och att dom sällan är åtkomliga för tredje part. Och om så vore att jag mot förmodan skulle ha rätt på någon av punkterna känner jag mig bara smickrad att ha en liten liten del i skapandet av dina fina låtar :)!!!
Till låten - Skön början. Jobba på med strupsången, det vore sååå cool ifall man kunde höra övertonerna mer tydligt! Till en viss del kan man nog plocka fram dom med EQ. Jag tror som du att låten skulle vinna på att byggas upp med alltmer intensivt tabla-spel.
Sen är det ett problem att "drönandet" lockar fram en mystisk stämning som texten inte riktigt lever upp till (än). Du skulle kunna beskriva den här världen ni är på väg till, och hur den skiljer sig från den värld ni lämnar. Är det en enkelresa, eller landar ni i någon slags vardag sen? I så fall, vad har hänt med er då? Eller så hittar du nåt annat sätt att lyfta upp texten ett plan... :)
equality:
Läckert MaX! Tycker du ger dig ut på ett musikaliskt äventyr som du klarar med bravur. Lite George H goes to Rikikesh. Snyggt. Kanske saknas en diggeridoo ;) :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida