Forum > Färdiga produktioner

Per Rosqvist - The duel

<< < (2/2)

Light Head:
Kompressor, en sådan som man skapar tryck med...

Men utan att på något sätt antyda att jag kan något så har jag fått för mig att det är en käck pryl som sänker de högsta nivåerna och höjer de lägsta nivåerna så att det blir en jämnare ljudbild. Vet inte om det är bra eller ej att använda en sådan,, känns som om man tar bort dynamiken i musiken?!

(Men det finns de som verkligen kan hantera en kompressor... Benny Benazzi t.ex. ....)

..vidare.. så kan man "sidechaina" en kompressor. Tror att man t.ex. drar signalen från t.ex. spåret med BD in till kompressorn som någon form av trigger?! Eller??

ynot:
hejsan per
på tal om kompressor så tror jag sång---tal skulle behöva detta + lite eq midre mid lite mer high o low...'
för nu låter det inte så himla bra:)

galler den instrumentala delen som kommer efter så mycket mer fin instrumentering fina pauser i precis timing. o flöjten är väldans bra...  bakläxa på tal.sång
++++ för musiken ..

tony

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 29.07.2007, 23:18:07 ---Kompressor, en sådan som man skapar tryck med...

Men utan att på något sätt antyda att jag kan något så har jag fått för mig att det är en käck pryl som sänker de högsta nivåerna och höjer de lägsta nivåerna så att det blir en jämnare ljudbild. Vet inte om det är bra eller ej att använda en sådan,, känns som om man tar bort dynamiken i musiken?!

(Men det finns de som verkligen kan hantera en kompressor... Benny Benazzi t.ex. ....)

..vidare.. så kan man "sidechaina" en kompressor. Tror att man t.ex. drar signalen från t.ex. spåret med BD in till kompressorn som någon form av trigger?! Eller??

--- Slut citat ---

Ojojoj, är det uppfinnarjocke som varit framme?

Dividend:

--- Citat från: ynot skrivet 30.07.2007, 00:14:00 ---hejsan per

--- Slut citat ---

TJena polarn!

--- Citera ---på tal om kompressor så tror jag sång---tal skulle behöva detta + lite eq midre mid lite mer high o low...'
för nu låter det inte så himla bra:)

--- Slut citat ---

Ok, skall fixa det så snart som möljlit

--- Citera ---galler den instrumentala delen som kommer efter så mycket mer fin instrumentering fina pauser i precis timing. o flöjten är väldans bra...  bakläxa på tal.sång
++++ för musiken ..

tony

--- Slut citat ---

TACK :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion