Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Blott en dag ett ögonblick i sänder

<< < (4/5) > >>

Roffe H:
Henric: Tack för lyssning och kommentar.  :) Det luftiga soundet beror på att jag skjuter fram röret så det sticker ut någon mm från munstycket, vilket gör att luften kan passera förbi tillsammans med tonen. Spelar du sax själv?.

pxm: Be-bop, jo jag tackar.  B) Tack för upplysningen från en kunnig teoretiker.  :)

Tokai: Tack för lyssning och uppskattning, jag tror att jag också hört den textvarianten i unga år.  :D

Eddi: Tack för lyssning och att du gillar hänget.  :)

Max: Tack för lyssningen Max. Gullan har ju en fantastiskt musikalisk karriär med mängder av barnvisor...mina favoriter Sudda, sudda och Här Gårman, den sistnämnda fick jag höra många gånger då barnen tittade på på Anita och Televinken. Hon är hela tjugo år äldre än vad jag är, "still going strong..." antar jag.  :D
/Roffe H

Håkan Nilsson:
Lika snyggt som alltid. O melodin är ju så vacker, den sitter i ryggraden på oss allihop. Jag har jobbat som fan (för att vara jag) med lastbils och dumperkörning ett bra tag, så det har inte blivit mkt tid varken för egen musik eller att lyssna o kommentera här. Men nu hann jag med lite i alla fall. Jag var o spelade litre låtar i en frikyrka nu på söndan, bla Blott en dag. Jag tyckte jag sjöng riktigt bra, o jag såg att några i salongen blev riktigt tagna, jag hade en riktigt grym keyboardlirare med som är djupt religiös och kan spela den här med enorm känsla, det blev så laddat alltihop att jag halvgrinade mig igenom vissa partier av texten...  :lol:

Ska nog göra en inspelning av den snart med samma Rune på keys...

Roffe H:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.10.2013, 22:55:14 ---Lika snyggt som alltid. O melodin är ju så vacker, den sitter i ryggraden på oss allihop. Jag har jobbat som fan (för att vara jag) med lastbils och dumperkörning ett bra tag, så det har inte blivit mkt tid varken för egen musik eller att lyssna o kommentera här. Men nu hann jag med lite i alla fall. Jag var o spelade litre låtar i en frikyrka nu på söndan, bla Blott en dag. Jag tyckte jag sjöng riktigt bra, o jag såg att några i salongen blev riktigt tagna, jag hade en riktigt grym keyboardlirare med som är djupt religiös och kan spela den här med enorm känsla, det blev så laddat alltihop att jag halvgrinade mig igenom vissa partier av texten...  :lol:

Ska nog göra en inspelning av den snart med samma Rune på keys...

--- Slut citat ---

Tack Håkan, kul att du lyssnar, lycka till med er inspelning,lovar att kommentera om den dyker upp på forumet.  :)
/Roffe H

Håkan Nilsson:
För de mkt slitigt injobbade stålarna har jag köpt en riktigt fin channelstripp, en Universal Audio LA-610mkll, den verkar vara nåt helt enormt go, byggd på samma vis som de grejer de byggde för 60 år sen. Försöker lära mig att få ut det bästa av den nu, en sån skulle du haft till din sax, säkerligen blåste många av dina hjältar just genom likadana rörgrejer på 50 o 60-talen...

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 13.10.2013, 21:22:58 ---Max: Tack för lyssningen Max. Gullan har ju en fantastiskt musikalisk karriär med mängder av barnvisor...mina favoriter Sudda, sudda och Här Gårman, den sistnämnda fick jag höra många gånger då barnen tittade på på Anita och Televinken. Hon är hela tjugo år äldre än vad jag är, "still going strong..." antar jag.  :D

--- Slut citat ---

Det finns några såna där gamla hjältar. Då vi bodde i radhus i Nacka fram till 2008, bodde tant Anita granne med oss, så där pratade vi många gånger med varandra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion