Forum > Färdiga produktioner
Sigmunds & Plinka - Rummet
Altsax:
Bra hantverk
Skön låt
Hittar inget övrigt att anmärka på, än det som redan är sagt.
Skön lyssning!
/Josef
tigersoul:
Så här ska vocals ligga i en mix!! :wub: Tydligt o högt i mixen.
Jag är inte helt hundra på att slänga ut instrumenten inkl vocals så här långt åt sidorna men det är en ren smaksak. Funkar ok på högtalare, mindre bra i hörlurar kan jag tänka mig.
"Det finns ett rum" <-- autotune-korr el omtagning!
I övrigt, inget att klaga på. Lite oväntat arr men trevligt o håller min uppmärksamhet hela vägen igenom!
Jocke:
Det här är snyggt och prydligt, välspelat och välsjunget. Håller med om de synpunkter ni andra har men skulle vilja att det lyfter mer i refrängen... tror det är trummisen som vevar runt lite mycket... Skulle gärna höra en rakare takt där och att bastrumman lirar elbasens takt och sedan faller det andra på plats! ;)
Asti:
Skön låt med fin text! Bra sång, möjligen lite, lite off pitch där det påpekats,
men annars jättefint! Jag gillar mixen - skönt när man kan urskilja instrumenten såhär!
Kanske kunde det akustiska gitarrsolot ligga lite mer in mot mitten....
Snyggt colab!
/Asti t.f. Instrumenturskiljare
Sigmunds:
Vi fixer vokalen Plinka :) Det er bare å muta tullarna igjen..
Altsax: Tusen takk :D
tigersoul: Enig at vokal skal være tydelig på denne type musikk. Stereobildet skal jeg sjekke igjen, har det nok som vane å alltid legge instrumentene ut til sidene.. Takk for tilbakemelding !
Jocke: Tackar så mycket :D Jeg hadde vanskelig med å finne en riktig trummis her. Bruker Superior drummer, og var ute etter en laid back trainbeat type beat.., men finner ikke noe helt perfekt. Har dere noen tips så si ifra! En ekta trummis er hjertlig velkommen til å legge på et spor !!
Asti: Takk :) Det er ikke hver dag man får tilbakemelding fra en ekte Instrumenturskiljare :D
/Sigmund
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida