Jag vet inte vad jag skall göra med den ännu, som sagt nu är ackorden bara fullständig kvintsekvens..
Man brukar väl bara improvisera till det, om man nu ö h t ens använder progressionen..Det är ingen riktig ackordsföljd
Jag ville bara improvisera litet och kom inte på något eget, något annat så det fick bli basic´s....
Nja, jag fick ingen självklar melodi i huvudet när jag improviserade..
Jag kan ju bygga om ackordföljden och komponera ett head..Vi får se, jag skall ha det åtanke vid nästa låt jag gör, bara bas och trummor, kanske något enstaka ackord här och var.. Skall fundera på hur man kan lägga upp det, tar ett tag, jag har andra saker att spela, collabs och liknande som får komma före.
Synkoper och anticipitationer vill man eftersträva, men trummorna är en vanlig presets från studiodrummer...Skall kanske ta och programera egna i GrooveAgent.
Jag tar råden med mig för nästa låt jag skall göra.....måste fundera litet först bara....annars blir det ännu en reharmoniserad blues

Jo-alla ackorden diatoniska till Melodisk moll har en viss dissonant.....Det håller musiken i rörelse hela tiden.....
mvh
mvh
« Senast ändrad: 01.10.2013, 13:57:25 by pxm »
"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/