Kontrollrummet

Gypsystile, Cajun, Nytt projekt

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henric

vad lyssnar du i? Hur är rummet du lyssnar i?
Hade varit intressant om någon annan lagt sej i denna diskussionen!  B)

Håller med dig till 110%. Var är alla kompetenser? Jag lyssnar io lurar som inte är märkvärdiga men enligt mig är de bra. I dem hör jag nyanser och basen på ett sätt som jag tror är ganska autentiskt. Där välter mixen över åt höger då man hör golvpukan.

Fram ni andra och dödförklara mitt tips eller underbygg det med några ord.

Det där med att golvpukan skulle vara så stark att mixen tippar över till höger dödförklarar jag direkt!  B)
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
vad lyssnar du i? Hur är rummet du lyssnar i?
Hade varit intressant om någon annan lagt sej i denna diskussionen!  B)

Håller med dig till 110%. Var är alla kompetenser? Jag lyssnar io lurar som inte är märkvärdiga men enligt mig är de bra. I dem hör jag nyanser och basen på ett sätt som jag tror är ganska autentiskt. Där välter mixen över åt höger då man hör golvpukan.

Fram ni andra och dödförklara mitt tips eller underbygg det med några ord.

Det där med att golvpukan skulle vara så stark att mixen tippar över till höger dödförklarar jag direkt!  B)


Varför plockar ingen annan kr-kompetens upp stafettpinnen. Finns nog inte nån som har bättre lyssning än jag med mina 200 kronors-hörlurar, ingen annan som hör om jag är ute och cyklar eller ej.   B)
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker också att sången är lite "vass" och drar i min smak lite för mycket åt dansbandshållet, men om du vill ha det så, så ska det vara så?  :) Hur som helst bra lirat, kanoners.  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Henric

Tycker också att sången är lite "vass" och drar i min smak lite för mycket åt dansbandshållet, men om du vill ha det så, så ska det vara så?  :) Hur som helst bra lirat, kanoners.  :D
/Roffe H


Precis uppdaterat med en förstärkning i lowmid...läs första inlägget!  ;) Dansband är en oerhört älskad genre av många människor och förtjänar enligt min mening samma respekt som alla andra musikgenres!!! Det sista dansbandet jag spelade med har passerat 5000 friends på facebook!
« Senast ändrad: 17.10.2013, 19:14:05 by Henric »
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Henric

vad lyssnar du i? Hur är rummet du lyssnar i?
Hade varit intressant om någon annan lagt sej i denna diskussionen!  B)

Håller med dig till 110%. Var är alla kompetenser? Jag lyssnar io lurar som inte är märkvärdiga men enligt mig är de bra. I dem hör jag nyanser och basen på ett sätt som jag tror är ganska autentiskt. Där välter mixen över åt höger då man hör golvpukan.

Fram ni andra och dödförklara mitt tips eller underbygg det med några ord.

Det där med att golvpukan skulle vara så stark att mixen tippar över till höger dödförklarar jag direkt!  B)


Varför plockar ingen annan kr-kompetens upp stafettpinnen. Finns nog inte nån som har bättre lyssning än jag med mina 200 kronors-hörlurar, ingen annan som hör om jag är ute och cyklar eller ej.   B)

Lagt ett highpassfilter på pukorna från 35hz samt sänkt dom lägsta pukorna -0,5db! Skillnad? :wacko:
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tror ta mig tusan jag hör att du gjort det. Pukorna där ute till höger hörs men dundrar inte nu.
Har du upptäckt om du kunnat öka på Mastervolymen efter det?

Väldigt skönt sound på en sån här låt och rösten tycker jag är perfekt till låten. Samt dragspel och andra instrumentinsatser.
Det är en dansbandslåt på riktigt!
« Senast ändrad: 17.10.2013, 20:24:23 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Henric

Jag tror ta mig tusan jag hör att du gjort det. Pukorna där ute till höger hörs men dundrar inte nu.
Har du upptäckt om du kunnat öka på Mastervolymen efter det?

Väldigt skönt sound på en sån här låt och rösten tycker jag är perfekt till låten. Samt dragspel och andra instrumentinsatser.
Det är en dansbandslåt på riktigt!

Tack för input! Handlar om ytterst små justeringar, ibland är det svårt att höra felaktigheter i bra system, därför brukar jag kontrollyssna i iphoneshörlurar men uppmärksammade inte detta....Det svåra med att mixa är att få det att låta bra överallt...när man lyckats med det är det dags att lägga av...återigen tack för dina synpunkter!  :P
Ljud är något som uppstår i samma stund som det skapas!


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tycker också att sången är lite "vass" och drar i min smak lite för mycket åt dansbandshållet, men om du vill ha det så, så ska det vara så?  :) Hur som helst bra lirat, kanoners.  :D
/Roffe H


Precis uppdaterat med en förstärkning i lowmid...läs första inlägget!  ;) Dansband är en oerhört älskad genre av många människor och förtjänar enligt min mening samma respekt som alla andra musikgenres!!! Det sista dansbandet jag spelade med har passerat 5000 friends på facebook!

Inget illa ment, inget fel på dansband givetvis...men ibland tycker man lite olika. Jag menar också att det inte finns någon dålig musikstil, bara dålig musiksmak...mig inräknat då!  :lol:
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Riktigt snygg ljudbild och pukorna till höger håller inom ramarna. Sången ligger bra i mixen och känns inte vass men undrar om inte den skulle kunna vara en aning blötare? Det hör liksom lite till genren. Bra komponerat och framfört  :D