Forum > Färdiga produktioner

carpe ce'em - Falling

<< < (3/6) > >>

Altsax:
Jättesnygg och skön färdig låt. Om du lägger upp det på lite olika ställen så håller jag tummarna :)

/Josef

Clemens:

--- Citat från: Asti skrivet 29.09.2013, 17:16:03 ---Skitbra sång, gitarr och ljudbild/arr!
Mixen är också riktigt bra bortsett från att jag tycker de suveräna gitarrsolona
vid ca 4 minuter samt i slutet borde höjas i mixen.
Låten som sådan tycker jag är lite för monoton. En så pass lång låt borde i mitt tycke
innehålla mer variationer vad gäller harmonier och dynamik...
Men ett rasande grant ljud!  :)
/Asti t.f. Rasexpert

--- Slut citat ---

Hallå! Kul att du gillar vissa bitar!  :P  Håller på med  lite justeringar och skall höja gitarrerna en aning. Personligen gillar jag lite "monotoni" men det är klart, det får ju inte bli tråkigt för den sakens skull. Har inte funderat så mycket på längden, men det kanske man borde, sett ur fler perspektiv...  :)

Clemens:

--- Citat från: tigersoul skrivet 30.09.2013, 10:19:45 ---Redan kommenterat på fejjan men upprepar mig här för andras njutning :P

1. Ja jag känner också igen det från något annat. Det är dock inget plagiat men det påminner oerhört om något, fråga mig inte vad.
2. Det låter kanonbra o jag är hur nöjd som helst med den. Ska jag kommentera något så känner jag att sången kunde ha lite mer skjuts, lite mer feeling, den känns lite kontrollerad. Däremot ligger den hur bra som helst i mixen det handlar om sånginsatsen som kunde vara lite mer frisläppt i brist på bättre ord. Särskilt där det finns utrymme att ta i ordentligt.
3. Slut på meddelandet.

:P

--- Slut citat ---

Undrars vad du känner igen? Ingenting jag vet om måste jag säga.. Tycker Jonnerstones sångspår är grymma just för att de är så kliniskt snygga  :D Vet att J är perfektionist när det gäller sången, mix av sångspåren mm. Personligen tycker jag det funkar klockrent.  Tycker även att det finns ett gäng känsla i sångspåren, i tonspråk och åt det hållet. Skoj att du gillar!  :)

Freddy:
Allt låter väldigt bra och välbalanserat. Men jag saknar feeling och känsla. Fastnar inte för låten, ni har gjort hookigare grejer tidigare.

Men ni kommer hur som helst få till en grym platta, men detta blir nog en mellanlåt för mig :D

djonas:
Hej Clemen!
Va kul att du/vi kom i mål med låten. =)
Sången låter kanon. Mixen är också bra, men jag håller med om att gitarren överlag kanske kunde få komma fram lite mer. =)
Mvh / Jonas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion