Forum > Demolåtar

Gypsystile, Cajun, Nytt projekt

<< < (2/9) > >>

Henric:
Spelat in melodin med hjälp av den analoga glesbygdssynter!  ;) Återstår att vänta på text!

Wernborg:
Jättefin ljudbild. Otroligt levande och bra trummor.
Det enda är väl dragspelet då som låter lite stelt emellanåt. Men lite längre bak i mixen och när det kommer sång på tror jag det kommer funka kalasbra. Om du vill ha det mer åt amerikansk rock än svenskt dansband (som nu) tror jag på nån halvdistad slide som du själv var inne på.

Grymt!

Henric:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.09.2013, 18:41:11 ---Jättefin ljudbild. Otroligt levande och bra trummor.
Det enda är väl dragspelet då som låter lite stelt emellanåt. Men lite längre bak i mixen och när det kommer sång på tror jag det kommer funka kalasbra. Om du vill ha det mer åt amerikansk rock än svenskt dansband (som nu) tror jag på nån halvdistad slide som du själv var inne på.

Grymt!

--- Slut citat ---

Trummorna är EZ drummer Classic, blev bra! Dragspelet som det är nu spelar melodin, skickat denna versionen för textning! När sången väl kommer på ska ett nytt dragspel liras in, lite fills samt solo! Sen ska det skitas ner med slideguitar, låter alldeles för snällt som det är nu! Jag vill ha en blandning av Cajun, Gypsy, Mavericks typ....ska lägga en gitarr till på dur delen! Tanken är att det inte ska låta dansband när det är färdigt....den som lever får se!

Asti:
Ja, väldigt snygg ljudbild!
Antar att du tänker dig sången ungefär som dragspelet är nu och att dragspelet får
en mer tillbakadragen roll senare.
Blir intressant att följa....
/Asti t.f. Följeslagare

Henric:

--- Citat från: Asti skrivet 29.09.2013, 18:52:49 ---Ja, väldigt snygg ljudbild!
Antar att du tänker dig sången ungefär som dragspelet är nu och att dragspelet får
en mer tillbakadragen roll senare.
Blir intressant att följa....
/Asti t.f. Följeslagare

--- Slut citat ---

Exactemente!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion