Forum > Demolåtar

Gypsystile, Cajun, Nytt projekt

<< < (3/9) > >>

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 29.09.2013, 18:54:23 ---
--- Citat från: Asti skrivet 29.09.2013, 18:52:49 ---Ja, väldigt snygg ljudbild!
Antar att du tänker dig sången ungefär som dragspelet är nu och att dragspelet får
en mer tillbakadragen roll senare.
Blir intressant att följa....
/Asti t.f. Följeslagare

--- Slut citat ---

Exactemente!  B)

--- Slut citat ---
Såg inte ditt tidigare svar, det kom in just före att jag postade mitt!  :)

MaxB:
Det här låter som en jättebra dansbandslåt från de finska bygderna. Det är dragspelet som är med och bjuder på den associationen.
Nu är inte Knoppfler med längre, utan här har vi Liisa och Kalevi, från landsbygden. Det kan bara bli bättre, men jag gillar det redan nu!  :wub:

Henric:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.09.2013, 19:14:03 ---Det här låter som en jättebra dansbandslåt från de finska bygderna. Det är dragspelet som är med och bjuder på den associationen.
Nu är inte Knoppfler med längre. Här kommer Liisa och Kalevi, från landsbygden. Det kan bara bli bättre, men jag gillar det redan nu!  :wub:

--- Slut citat ---

Haha, ja moll och dragspel =Suomi!  :lol: Ljud och spelmässigt vill jag att projektet låter som Mavericks typ....det låter alldeles för snällt nu, men en bra grund för Maritha att skriva text till! Jag ska lägga någon mer kompgitarr, och sen som sagt ett nytt dragspel och en skitig slide!

Plinka:
Snyggt! Det är något visst med dragspel, och gypsy-influerad musik har alltid något melankoliskt över sig. Du skulle haft typ Arja Sajonma att sjunga, eller någon med finlandssvensk dielekt ;)
Skulle också kunna tänka mig en duett med både en man och en kvinna! Spännande att se vart det barkar!

Henric:

--- Citat från: Plinka skrivet 30.09.2013, 10:31:09 ---Snyggt! Det är något visst med dragspel, och gypsy-influerad musik har alltid något melankoliskt över sig. Du skulle haft typ Arja Sajonma att sjunga, eller någon med finlandssvensk dielekt ;)
Skulle också kunna tänka mig en duett med både en man och en kvinna! Spännande att se vart det barkar!

--- Slut citat ---

Tack!  :P Mycket kul projekt detta! Kan berätta att jag idag i min hand har en text på svenska skriven av en flitig textförfattarinna som är uppväxt utmed gränsen mellan Finland och Ryssland och hon har försökt att översätta vad som sjöngs på sådan här musik i hennes barndom - texten är mycket bra! Har även kontaktat en violinist och överväger att byta ut slidegitarren mot spansk gitarr för jag tror att kombon spansk gitarr, dragspel och violin skapar mera "gypsy" karaktär.... fortsättning följer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion