Forum > Demolåtar

pxm - "Some Noodling"

<< < (3/3)

tigersoul:
För att spinna vidare på Rattlesnakes uppläxning (nädå jag ska vara snäll) så känns det som att musikintresset är väldigt teoretiskt och kunskapsrelaterat? Det verkar vara den mentala utmaningen i att snubbla över så udda tonarter som möjligt som gör att du går igång. Har du provat att dra några enkla popackord någon gång o försöka hitta en känsla i det enkla? Som nämnts, dina ackord är väldigt mättade av färgningar o dina progressioner är ofta så komplicerade att det låter på vippen till kakofoniskt. Stundtals påminner det om modern (svår) jazz, fast ofta utan det flyt som håller ihop de invecklade trådar dessa stycken broderar. För mycket kryddor, för lite vetemjöl o mjölk helt enkelt. Så tycker iaf jag, och uppenbarligen fler här på forumet.

Naturligtvis betyder inte det att vi har rätt o du har fel, men det kanske kan vara en tankeställare för att hitta fler uttryck i musiken.  :P :wub:

ynot:
gillar detta mycket

jag är ju så långt från musikteori man kan komma. o lär fortsätta vara det

Med det jag gillar med pmx prylar är något uppstyltat som vacklar om kring på väldigt poetiska ben, stenpackad med en räknesticka mellan tänderna.

o när det gäller kakor så brukar jag äta smeten

Kram
otny

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion