Forum > Demolåtar
pxm - "Some Noodling"
pxm:
Bara litet noodling så här på sena kvällen.
Vampen är byggd av en fullständig kvintsekvens.
76 % swing, 160 bmp, C Melodisk moll.....
Kan mute gitarren som gör improvisationen ifall någon
vill göra något av vampen....
Tyckte kvällens övning föll ut bra så jag lägger ut den... :)
Hoppas ni gillar den........
Ola:
halloy pxm ja det är inget fel med denna låter trevligt o flippat :)
det vore roligare och höra en mer standard med melodi och solo istället för att snöa in i teorier
till de yttersta
Rockjazz on mvh ola
MaxB:
Ja visst är det musik. Då jag försöker tänka hur en sångare/sångerska vill hantera sitt material här, så vet jag inte.
Tycker själv att det låter rimligare att det är 80 bpm här istället för 160.
Bra med övningar på gitarren. Den som ändå hann med det...
tigersoul:
Instämmer lite med Ola här men det har jag ju alltid gjort, o visst är vi alla musiker av olika orsaker. Du är lite som kakbagaren som helst forskar om kakaons ursprung o blandar obskyra smakkombinationer. Som en tonarternas Frankenstein påtar du runt på labbet i fotogenlampans flämtande. Då o då står du plötsligt där på torget o säljer pentagonformade kikärtskakor med morotstopping o man blir lika imponerad som fundersam. Får han aldrig lust att bara baka vanliga, goda kakor som de flesta känner igen som just... kakor? :P :wub:
pxm:
öh, det är en vanlig Fullständig Kvintsekvens , i vanliga 4/4 med 75% sväng och till det den vanliga jazzskalan (melodisk moll likadan stigandes som fallandes)....Det enklaste och vanligaste viset att få det låta jazz på....
det finns inga extraordinära teorier eller ackord eller orginella skallösningar i denna... bara vanlig och mycket basic jazznoodling..
En vanlig kaka helt enkelt......tror det beror på vilken sorts musik man lyssnar på. hur man uppfattar musik....eller på vilka kakor man tycker mest om... :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida