Forum > Demolåtar
Någon som kan tänka sig att hjälpa?
MaxB:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 21.09.2013, 22:16:02 ---Ja. det ligger kompressorer på. Är mest onöjd över hur, hur pass dåligt jag får trummorna, att passa mixen. Det känns fel helt enkelt.
--- Slut citat ---
Prova att lätta på kompressorn eller stäng av den och börja skruva på ljuden därifrån, så att alla instrument passar med varandra i mixen. Dra sen på kompressorn försiktigt för att behålla det du hittat!
Jag tror att det, om något, kan tänkas hjälpa.
Markus Broberg:
Tack för tipsen, Eddi och Max.
Här är en version utan kompressorer. Bara lite EQ.
MaxB:
--- Citat från: Markus Broberg skrivet 22.09.2013, 23:03:50 ---Tack för tipsen, Eddi och Max.
Här är en version utan kompressorer. Bara lite EQ.
--- Slut citat ---
Bra att få höra. Instrumenten är ganska airy har en del reverb och de första trummorna före 70 och 167 till 192 ligger nära i ett rum som helt saknar reverb. Dessa trummor tror jag ska sänkas i volym och ge dem lite reverb så att de ljudmässigt närmar sig de trummor som spelar på alla andra ställen i låten. Är det något att starta med eller är jag ute och cyklar?
Sen vet jag inte vad som behöver göras.
Använder du olika trummor eller trumljud men från samma trumplugg?
Eddi:
Mycket behagligare att lyssna på nu - låten har ett bra arr och är riktigt spännande. Jag tror jag förstår vad du menar med trummorna - det kanske är bättre att försöka hitta sådana loopar än att försöka få till EZ dom är ganska lama i sig? Inte mycket hjälp precis men bra låt du har på G.
Markus Broberg:
Tack, igen.
Använder Grove Agent i introt. Sen är det EZ-drummer. Det ligger lite rev, på EZ, i nuläget. Kommer skippa det:)
Ska lägga sång, och mixa om lite.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida