Forum > Demolåtar
Rattle & Marre - Valan II
Eddi:
Ja kompositionen låter riktigt bra Marre ligger perfekt. Möjligen för att komma med någonting så skulle basfrekvenserna upp något innan 218. Soloviolinen är helt perfekt.
Riktigt riktigt bra det här :)
Rattlesnake:
Dividend
Det är Brates översättning. Tror jag använde Collinders förra gången. Vi får väl köra originalspråk nästa gång, eller hur Marre? ;)
Jo, jar skaffat några nya pluggar billigt. Soloviolinen är en ny plugg från en ny aktör - Simple Sam's samples "Signor Paganini". Kostar bara en hundring att ladda ner, haken är att det bara ett instrument med en enda artikulation. Men en tusan så välgjord one trick pony. Har också använt Pocket Blakus solocello, en gratisplugg faktiskt, och Chapman trumpet från Embertone, lika naturlig, inte lika mångsidig som sample modelling, men väldigt mycket billigare. Dock inte helt 100 i pitchen. Körde den genom autotuner men tycker det låter lite falskt ändå. Vilket riktiga trumpeter plägar göra, iofs.
I övrigt är det Vienna. Brasset är Vienna blandat med Garritan. Var och en för sig låter de sådär men kompletterar varann bra. Slagverk EWQLSO.
Körerna sjunger jag och Marre, uppblandat med röster från Requiem light.
Plinka
Tack!
För att få sången att bli så tydlig som möjligt har jag klippt upp den i många snuttar och förstärkt partierna olika mycket. Mycket enklare och visuellt tydligare än att automatisera, tycker jag.
Jocke
Tack, kul.
ja, visst är det häftigt med dynamiken i en riktig symfoniorkester. Jag har precis bokat biljett till ett evenemang som heter"Score", tv-spelsmusik framförd av symfoniorkester. Det tror jag blir en häftig upplevelse. B)
Eddi
Mm, Marre låter lysande här. Var osäker på om fiolen skulle uppfattas som naturlig eller för snabb, men jag tror att en bra violinist nog fixar dessa sk rullstråk utan problem.
Basarna var jäkligt svårtyglade denna gång. De spelar på tre sätt, och ibland i oktav med cello, så det är svårt att få balansen bra här. Går nog att fila lite mer här, ja.
Plinka:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 19.09.2013, 23:02:44 ---
Plinka
Tack!
För att få sången att bli så tydlig som möjligt har jag klippt upp den i många snuttar och förstärkt partierna olika mycket. Mycket enklare och visuellt tydligare än att automatisera, tycker jag.
--- Slut citat ---
Funkar bra ju, bra tips att ta med sig in i studion vid behov alltså ;)
Jocke:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 19.09.2013, 23:02:44 ---
Tack, kul.
ja, visst är det häftigt med dynamiken i en riktig symfoniorkester. Jag har precis bokat biljett till ett evenemang som heter"Score", tv-spelsmusik framförd av symfoniorkester. Det tror jag blir en häftig upplevelse. B)
--- Slut citat ---
Det där verkar vara en skön kulturkrock... "eliten" rynkar säkert näsan men det kan nog bli riktigt spännande! :)
Roffe H:
Så snyggt och mäktigt. Fantastiska ljud, sång och körer. Imponerad var ordet. :) :) :)
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida