Forum > Färdiga produktioner
Ny progmetal
JohnRick:
Då har jag åter igen varit i farten med min simpla Zoom R24. Detta är en ny inspelning av gitarristens gamla låt. Vi är bara tre pers som spelade in i replokalen + befintliga backing tracks som jag lade till efteråt. Jag mickade upp, spelade in och tänkte egentligen inte göra mer med det, men jag mixade till skiten, och en sångare lade på vox på distans. Hur är soundet?
pxm:
Alltid spännande att lyssna till din musik, John Rick.....
Ljudbilden fungera bra och det är en häftig låt.
Shyssta sound på alla instrument & vox niåerna liggar bra och mixen är i balans...
Vet ej om jag skulle fundera på att fortsätta mixa denna, det låter bra som det gör nu...
mvh
MaxB:
Tunn i basregistret.
JohnRick:
--- Citat från: MaxB skrivet 19.09.2013, 00:00:23 ---Tunn i basregistret.
--- Slut citat ---
Den var det alltså? Första mixen jag gjorde skickade jag till gitarristen som skrivit låten. Han tyckte att den var bastung. Då drog jag ner basen en aning. Nu är den kanske för baslätt således. Jag hinner bara ref.lyssna på tre olika ställen.
MaxB:
--- Citat från: JohnRick skrivet 19.09.2013, 00:49:05 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 19.09.2013, 00:00:23 ---Tunn i basregistret.
--- Slut citat ---
Den var det alltså? Första mixen jag gjorde skickade jag till gitarristen som skrivit låten. Han tyckte att den var bastung. Då drog jag ner basen en aning. Nu är den kanske för baslätt således. Jag hinner bara ref.lyssna på tre olika ställen.
--- Slut citat ---
Det kan vara min lyssning (lurar) men jag upplevde att kicken är bra men jag saknar tyngden från basgitarr.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida